Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Lidl nie odpuszcza z reklamą. Czy 10 mln zł tygodniowo ma przełożenie na obroty?



dlahandlu.pl - 22 lutego 2019 12:36


Lidl jest największym handlowym reklamodawcą. Według danych Nielsena tylko w pierwszym tygodniu lutego (2-10.02) sieć przeznaczyła na reklamę w telewizji 10 070 714 zł w porównaniu do 5 493 820 zł, które wydała Biedronka. Tydzień wcześniej marka wydała 10 055 890 zł (3 819 996 zł wydała Biedronka). Czy takie wydatki reklamowe opłacają się sieci?

Przez zakaz handlu w niedziele sieci coraz więcej wydają na reklamę, aby zwiększyć obroty sklepów w piątki i soboty. W ostatnim czasie rekordy wydatków bije Lidl. W październiku 2018 r. press pisał, że w okresie 6 miesięcy czyli od marca (kiedy wprowadzono zakaz) do sierpnia wydatki firm handlowych wzrosły o prawie 528 mln zł (rok do roku). Najwięcej na reklamę w sektorze handlu wydał wtedy Lidl – 374,2 mln zł (wzrost o 23 proc.).

Czy takie kwoty mają swoje przełożenie na stan sklepowych kas? Tego nie wiemy, ale taka reklama musi się opłacić. Według danych za 2017 rok, spółka FRF Beteiligungs (podatkowa spółka sieci Lidl) osiągnęła przychody w wysokości 14 447 437 991 zł. Lidl pod względem przychodów jest trzecim detalistą w naszym kraju.