Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Małe butelki alkoholi zyskują na popularności



dlahandlu.pl - 26 lutego 2019 14:35


Szefowie firm zrzeszonych w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa przyznają: „widzimy bardzo duży potencjał sprzedaży w segmencie małych butelek”.

- Konsumenci wraz z postępującym wzrostem zamożności poszukują coraz częściej praktycznych rozwiązań ułatwiających im funkcjonowanie w pędzącej rzeczywistości – mówi Anna Kalinowska, dyrektor ds. produkcji i inwestycji w firmie Henkell&CO. Polska. - Konsumenci są gotowi zapłacić więcej za mniejsze opakowanie (200 ml), a wyższa cena w przeliczeniu na pojemność standardową (750 ml) przestaje być barierą. Wprawdzie wolumenowo jest to relatywnie niewielki udział w całej sprzedaży generowanej przez wszystkie dostępne formaty. Niemniej jednak widzimy, że pojemność 200 ml odnotowuje dynamiczny wzrost, zwiększając sukcesywnie swój udział w sprzedaży całej marki.

Widzimy bardzo duży potencjał sprzedaży w segmencie małych butelek- przyznaje Grzegorz Bartol, prezes firmy Bartex. - W tej tej chwili małe pojemności to u nas około 2 % sprzedaży. Zakładamy wzrost do 3 % tylko w tym roku. Większa dostępność małych butelek daje nam możliwość testowania nowych smaków oraz wyboru tego trunku, na który w danej chwili mamy ochotę. W kanale HORECA konsumenci oczekują swojego ulubionego, znanego trunku w małej butelce. Przeważnie okrojony wybór win na kieliszki nie zawsze odpowiada jakości –mówi Grzegorz Bartol.

Magdalena Zieliński, prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa podsumowuje: - Zainteresowanie winami w małych butelkach generalnie związane jest ze zmieniającym się modelem konsumpcji – pijemy lepsze wina. Popularność na całym świecie zdobywają także inne rozwiązania w zakresie opakowań – puszki, plastikowe butelki, a także bag-in-boxy (torby z winem w pudełkach kartonowych). Te ostanie w Australii, Nowej Zelandii i Skandynawii stanowią aż ponad 50% sprzedaży. To zazwyczaj
3-5 litrów wina w torbie, podręcznie zapakowane w pudełko z rączką. - W Polsce konsumenci postrzegają wina w takich opakowaniach jako produkty ekonomiczne i nie sięgają po nie tak chętnie. Bag-in-boxy natomiast to jeden z głównych formatów opakowań dla HoReCa.