Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

W tym roku Biedronka pójdzie w mniejszy format, a Hebe w omnichannel



dlahandlu.pl - 28 lutego 2019 10:36


Jeronimo Martins planuje zainwestować w tym roku 700-750 mln euro m. in. w rozbudowę sieci Biedronka, Hebe, Pingo Doce i Ara. Grupa planuje powiększyć sieć Biedronki o 60 placówek netto i dodatkowo 50 sklepów w mniejszym koncepcie (400-500 mkw., czyli mniejsze o połowę od standardowej placówki). Hebe otworzy 50 sklepów. Baner Hebe ma się zwrócić w kierunku omnichannel.

Grupa Jeronimo Martins oczekuje, że Hebe w 2019 r. osiągnie rentowność na poziomie EBITDA.

Ponadto Grupa chce zmodernizować w tym roku 230-250 sklepów Biedronka oraz kontynuować "przegląd pakietów wynagrodzeń oraz wewnętrznych inicjatyw społecznych".

Inwestycje Jeronimo Martins w 2019 roku mają objąć rozbudowę sieci Biedronka, Hebe, Pingo Doce i Ara, ulepszanie już istniejących sklepów, a także poprawę infrastruktury operacyjnej i logistycznej.

Jak już pisaliśmy, w 2018 r. nakłady inwestycyjne grupy wyniosły 658 mln euro, z czego program inwestycyjny dla Biedronki miał wartość 372 mln euro (Program obejmował otwarcie 122 sklepów, przeprowadzenie 230 modernizacji i ulepszenie infrastruktury logistycznej).
W 2018 roku Biedronka otworzyła 122 sklepy. Netto sieć Biedronki powiększyła się o 77 sklepów i liczyła na koniec 2018 roku 2.900 placówek. Grupa zmodernizowała w 2018 roku 230 sklepów tej sieci.

Sprzedaż w sklepach Biedronki wzrosła w 2018 roku do 11,69 mld euro, co oznacza wzrost rdr w walucie euro o 5,6 proc., a w walucie lokalnej o 5,8 proc. Sprzedaż porównywalna LFL zwiększyła się o 2,7 proc. Wyniki te są zgodne z opublikowanymi w styczniu wstępnymi danymi.