Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Na celowniku centrów handlowych miasta poniżej 100 tys. mieszkańców



propertynews.pl - 7 marca 2019 09:41


Mimo dużego nasycenia rynku w Polsce jest jeszcze miejsce na nowe centra handlowe. Na celowniku inwestorów są miasta poniżej 100 tys. mieszkańców.

Lokalizacji pod nowe inwestycje szukają m.in. deweloperzy tacy jak EPP, Metropolitan Investment czy należąca do grupy kapitałowej Emperia spółka Elpro Development.

- Przyglądamy się miejscowościom, gdzie poziom nasycenia powierzchniami handlowymi jest niewielki. Interesują nas między innymi mniejsze miasta, z liczbą mieszkańców od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy. Dostrzegamy w tych miejscowościach zapotrzebowanie na obiekty handlowe typu Retail Park, tak aby sprostać zapotrzebowaniu na zmieniające się zwyczaje klientów, którzy chcą robić zakupy szybko i blisko domu - mówi Łukasz Śliwa, wiceprezes zarządu Metropolitan Investment.

O kolejnych inwestycjach w powierzchnie handlowe myśli też m.in. nieruchomościowy gigant EPP. Na pytanie: czy w Polsce jest miejsce na nowe galerie? Wojciech Knawa, członek zarządu odpowiedzialny za zarządzanie nieruchomościami w EPP odpowiada: - Uważam, że tak.

- W dużych aglomeracjach nowych obiektów będzie oczywiście mniej, ale tu mamy z kolei do czynienia z rozbudowami i ewolucją charakteru centrów handlowych, które w ślad za zmieniającymi się trendami i oczekiwaniami konsumentów poszerzają m.in. ofertę rozrywkową i gastronomiczną – mówi. Pozyskiwaniem nowych lokalizacji pod budowę minigalerii i małych parków handlowych jest też m.in. należąca do grupy kapitałowej Emperia spółka Elpro Development.

Więcej na propertynews.pl