Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

LPP rozbudowało magazyn w Strykowie o 16 tys. mkw.



dlahandlu.pl - 12 marca 2019 10:21


Polska firma odzieżowa LPP SA zdecydowała się na powiększenie swojego centrum dystrybucyjnego na terenie parku logistycznego Segro w Strykowie. Firma potrzebowała nowych 16 000 mkw. magazynu, dzięki którym łącznie zajmowany przez nią budynek ma obecnie powierzchnię 46 400 mkw.

Rozbudowa obiektu rozpoczęła się w drugiej połowie 2018 roku i trwała zaledwie cztery miesiące. Centrum dystrybucyjne obsługuje kanał e-commerce LPP SA, a produkty wysyłane są z niego nie tylko do Polski, ale również do Wielkiej Brytanii, Niemiec, krajów bałtyckich, Czech, Słowacji, Rumunii oraz Węgier.

W magazynie po rozbudowie znajduje się czterdzieści docków, sześć combi-docków, umożliwiających obsługę zarówno pojazdów dostawczych jak i użytkowych, dzięki czemu możliwa jest szybsza realizacja zamówień oraz cztery docki „0”. W budynku nie zabrakło również innowacyjnych rozwiązań – dzięki zainstalowaniu kurtyn powietrznych nad ośmioma dockami zminimalizowano utratę ciepła, a tym samym obiekt stał się bardziej energooszczędny. Analogicznie jak w powstałej w 2017 roku, także w nowej części zainstalowano nowoczesne oprawy LED przyczyniające się do obniżenia zużycia energii elektrycznej o ponad 30%. Dodatkowe naświetla dachowe oraz częściowo przeszklone docki w strefie odbioru zamówień zapewniają maksymalny dostęp do światła dziennego i zwiększają komfort pracy zatrudnionych. 

W celu usprawnienia codziennego funkcjonowania centrum dystrybucyjnego wprowadzono również system automatycznie rozpoznający tablice rejestracyjne, co pozytywnie wpływa na płynność komunikacyjną dostawców, pracowników oraz zwiększa bezpieczeństwo.

Park logistyczny Segro w Strykowie utworzony w 2006 roku, to jeden z flagowych parków dewelopera w tej części Europy. Położony blisko skrzyżowania autostrad A1 i A2 zapewnia klientom sprawne dostawy we wszystkich kierunkach. Docelowo cały obiekt może zostać rozbudowany do prawie 400 000 m2 powierzchni magazynowej, logistycznej (cross-docking) i produkcyjnej.

LPP, właściciel takich marek jak Reserved, Mohito, Cropp, House i Sinsay, konsekwentnie realizuje strategię dążenia do osiągnięcia statusu marki globalnej.