Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Nielsen: Ponad 50 proc. sprzedaży ilościowej słodyczy w Polsce stanowią produkty o gramaturze do 50 g



portalspozywczy.pl - 13 marca 2019 18:40


Firma badawcza Nielsen Polska przeanalizowała trendy konsumenckie na rynku słodyczy. Według analiz 79 proc. polskich konsumentów je przekąski dla przyjemności. Natomiast 1 na 4 konsumentów decyduje się na wybór produktów w małych opakowaniach, kontrolując w ten sposób ilość zjedzonych słodyczy.

Według danych Nielsena rynek słodyczy w Polsce jest wart 12,3 mld słodyczy. Polacy chętnie sięgają po słodycze. 57 proc. polskich konsumentów je przekąski dla poprawy nastroju, zważając przy tym na ilość zjedzonych słodkości.

– Analiza danych sprzedażowych na podstawie panelu sklepów Nielsen wykazuje, że ponad 50 proc. sprzedaży ilościowej w Polsce stanowią produkty o gramaturze do 50 g – mówi Joanna Rogalska, Client Director w firmie badawczej Nielsen Polska.

– Determinuje to dobór pojedynczych porcji przez producentów wyrobów cukierniczych tak, aby ułatwić konsumentom świadome zarządzanie codziennym bilansem kalorycznym bez wyrzeczeń – dodaje.

1 na 4 konsumentów globalnie uznaje jedzenie mniejszych porcji za metodę kontroli konsumpcji. Stąd też ponad 50 proc. konsumentów wybiera produkty o gramaturze do 50 g, 11,2 proc. decyduje się na przedział 51-99 g, 23,7 proc. sięga po produkty 100-199 g, a zaledwie 14,2 proc wybiera słodycze o gramaturze powyżej 200 g.