Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

LiA - Lidl przedstawia swojego chatbota



dlahandlu.pl - 14 marca 2019 13:13


Które produkty są obecnie w ofercie? Jak długo otwarty jest najbliższy sklep Lidl? - Lidl Assistant, w skrócie „LiA”, pomoże klientom znaleźć odpowiedzi na te pytania za pośrednictwem usługi Facebook Messenger. Usługę promuje na razie niemiecki Lidl.

Za pomocą nowego cyfrowego kanału komunikacyjnego klienci sklepu internetowego Lidl mogą również dowiedzieć się m.in. jaki jest status ich zamówienia. To wszystko będzie możliwe dzięki chatbotowi. Tego typu systemy te są również znane jako wirtualni osobiści asystenci.

- Użytkownicy mediów społecznościowych chcą informacji w czasie rzeczywistym, dlatego też zdecydowaliśmy się wdrożyć chatbot „LiA” na Facebooku. Będziemy nadal rozwijać jego funkcjonalność - wyjaśnia Jürgen Achenbach, dyrektor marketingu w Lidl Niemcy. W przypadku bardziej złożonych pytań, Lidl oferuje pomoc za pomocą maila lub infolinii. 

„LiA” jest zintegrowany z Facebook Messenger. Aby go aktywować, użytkownicy muszą przejść do strony Lidl Niemcy na Facebooku lub aplikacji Facebook i kliknąć przycisk „Wiadomość". Spowoduje to otwarcie okna dialogowego, w którym wpisywane są pytania do asystenta Lidl.

Przykładowe pytania, jakie można zadać za pomocą "LiA”: „Co oferuje obecnie Lidl?” „Jakie są promocje?”, "Gdzie jest najbliższy sklep?”.

13 marca Lidl zaczął promować chatbota za pomocą postów na Facebooku.