Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Zalando rozszerza ofertę luksusowej mody



dlahandlu.pl - 25 marca 2019 13:02


Zalando rozwija ofertę premium wprowadzając 17 nowych marek, jak See by Chloé czy Mulberry. W tym roku globalne przychody ze sprzedaży mody luksusowej osiągną wartość niemal 95 milionów dolarów.

Moda luksusowa to rynek, który systematycznie rośnie z roku na rok. Według prognoz w Polsce będzie rozwijać się rokrocznie o 4,1%. Już teraz jest on wart niemal 3 mld złotych. Najbardziej dynamicznie rosnącą podkategorią jest obuwie – według szacunków w 2018 roku jej wartość wzrośnie o 8,7%, a rok później już o ponad 10%.

 Polacy coraz chętniej kupują produkty premium w sieci - już teraz szacuje się wzrost sprzedaży z 6% w 2017 roku do 11% w 2022. Zalando rozwija swoje portfolio marek, wprowadzając do sprzedaży aż 17 nowych marek, a wśród nich między innymi See by Chloé, Mulberry, Elisabetta Franchi, Missoni i Tous.

- Kategoria premium w znaczącym stopniu wpływa na wiarygodność Zalando. Jest to także jeden z najszybciej rozwijających się segmentów w naszym biznesie. Dostrzegamy w nim duży potencjał, dlatego zapraszamy do nas nowe, coraz większe marki premium i projektantów - mówi Lena Sophie Krups, Head of Buying Premium.

Rosnącą grupą odbiorców marek luksusowych są millenialsi. Jak wskazują badania, już ponad 40% klientów tego segmentu stanowi właśnie ta grupa. Ma to potwierdzenie w strategii rozwoju premium w Zalando. - Obserwujemy trend, w którym obecne pokolenia traktują produkty premium jak inwestycję, aspirują do nich. Nasza szeroka baza klientów ułatwia nam dotarcie do odbiorców premium z różnych pokoleń - dodaje Lena Sophie Krups.

Według szacunków globalny dochód ze sprzedaży mody luksusowej w 2019 r. wyniesie 94 625 mln USD i tym samym zwiększy się o 2,1% w ciągu najbliższych 3 lat.