Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Pracownicy Biedronki są wprowadzani w błąd?



dlahandlu.pl - 29 marca 2019 10:40


Na facebookowym profilu NSZZ "Solidarność" w JMP S.A. Biedronka udostępniono post przedstawiający plakaty informacyjne, dotyczące pracy i wynagrodzenia w Biedronce, którego wysokość dla sprzedawcy-kasjera została określona na kwotę "od 2250 zł". Jeronimo Martins Polska odżegnuje się jednak od tych ogłoszeń. - Apelujemy, by do wpisów w mediach społecznościowych podchodzić z ostrożnością. W tym przypadku ogłoszenie rekrutacyjne nie jest ogłoszeniem naszej firmy - mówi naszej redakcji Jan Kołodyński, młodszy menedżer ds. relacji zewnętrznych w Jeronimo Martins Polska.

– Na plakatach rekrutacyjnych prezentujemy różne wysokości wynagrodzeń oferowanych w naszej sieci, w zależności od lokalizacji i stanowiska. Podkreślamy jednak, że osoby rozpoczynające pracę w Biedronce na najpopularniejszym stanowisku sprzedawca-kasjer na pełen etat mogą obecnie zarobić co najmniej 2700 zł brutto, wliczając w to nagrodę za brak nieplanowanych nieobecności w danym miesiącu, by po trzech latach dojść do poziomu 2950 zł brutto miesięcznie – wyjaśnia Jan Kołodyński.

 

O te plakaty, które pojawiły się Facebooku, zapytaliśmy Jeronimo Martins Polska
O te plakaty, które pojawiły się Facebooku, zapytaliśmy Jeronimo Martins Polska

Biedronka od lat podejmuje wiele działań, by być pracodawcą pierwszego wyboru oraz firmą, z którą pracownicy wiążą się na dłużej. – Stale zwiększamy zatrudnienie – tylko w ubiegłym roku o ponad 2 tys. osób. Jesteśmy również elastyczni i wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom pracowników – w ubiegłym roku stworzyliśmy nowe stanowiska pracy. W sklepach Biedronka można więc obecnie podjąć pracę w charakterze sprzedawcy-kasjera, ale także na stanowisku wyłącznie kasjer lub pracownik sklepu, który zajmuje się tylko przygotowaniem sali sprzedaży, bez obsługi kasowej – dodaje przedstawiciel JMP.

Od stycznia br. sieć uelastyczniła zasady otrzymywania nagrody za brak nieplanowanych nieobecności tak, by nawet w przypadku jednego lub dwóch dni nieplanowanej, ale usprawiedliwionej absencji w danym miesiącu, pracownik mógł otrzymać odpowiednio 75 proc. i 50 proc. tego dodatku. Ponadto, dzięki innym wdrożonym zmianom, znacznie większa liczba sprzedawców-kasjerów otrzymuje premie uznaniowe.

– Dbamy nie tylko o konkurencyjność wynagrodzeń, ale także rozwijamy pakiet świadczeń pozapłacowych, który obejmuje obecnie 20 programów, wychodzących naprzeciw różnym potrzebom pracowników. W pakiecie są m.in. wyprawki dla noworodków (ponad 3,2 tys. w 2018 r.) i pierwszoklasistów (4 tys. w 2018 r.), będących dziećmi naszych pracowników, paczki z okazji świąt (ponad 141 tys. paczek w 2018 r.) i zasilenia kart przedpłaconych, kolonie dla dzieci pracowników (1060 dzieci w 2018 r.), program bezzwrotnych zapomóg dla osób w trudnej sytuacji oraz badania profilaktyczne, które można wykonać w czasie godzin pracy czy wsparcie dla niepełnosprawnych dzieci naszych pracowników. Ponadto dbamy o rozwój pracowników – zdecydowana większość naszych menedżerów pochodzi z awansów wewnętrznych – podsumowuje Jan Kołodyński.