Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Lidl rusza ze sprzedażą internetową w Polsce. W ofercie 650 produktów



dlahandlu.pl - 3 kwietnia 2019 12:29


3 kwietnia Lidl oficjalnie zaprezentował swoją nową gałąź biznesu. Od 5 kwietnia sieć rusza ze sprzedażą przez internet. Zakupy będzie można zamówić z dostawą do domu. Sieć wierzy, że za rok będzie w pierwszej piątce firm, które sprzedają artykuły non-food przez internet.

Zakupy internetowe będzie można dokonywać na stronie lidl-sklep.pl. Na razie sieć będzie sprzedawać tylko artykuły przemysłowe, gdyż jak podkreślają przedstawiciele Lidla podkreślają, że na sprzedaży żywności przez internet bardzo trudno zarobić.

W ofercie pojawią się też towary niedostępne w stacjonarnych placówkach Lidl. Asortyment będzie liczył 650 artykułów. Sieć liczy na ogromne zainteresowanie ofertą z miejscowości, w których spółka nie posiada sklepów. Lidl zdecydował się na ten krok, aby skusić swoją ofertą choć część klientów, którzy korzystają ze stacjonarnych sklepów Biedronki, których jest w Polsce prawie cztery razy więcej niż sklepów sieci Lidl (ponad 2800 Biedronka vs. 672 - Lidl).

Co poniedziałek, czwartek i sobotę do e-sklepu będą "wchodzić" nowe artykuły z gazetki m.in. tekstylia i artykuły AGD. Sieć daje 3-letnią gwarancję na sprzedawane produkty. Oferta e-sklepu podzielona jest na osiem kategorii.
Sieć oferuje darmową dostawę od zakupów za 149 zł. Poniżej tej kwoty dostawa kosztuje 9,90 zł. Lidl akceptuje wszystkie formy płatności. Na razie logistyką e-sklepu zajmie się zewnętrzna firma Rhenus. Dostawy do domów obsługują firmy Geis i InPost. Zwroty towarów będzie można za darmo dokonać w placówkach Poczty Polskiej.

- W dobie, gdy dostęp do Internetu jest coraz większy, oferowanie usług internetowych jest jednym z najważniejszym kierunków rozwoju sieci handlowych. Cieszymy się, że Lidl Polska również uczestniczy w tej internetowej rewolucji – podsumowuje Maksymilian Braniecki, Prezes Zarządu Lidl Polska.

Klienci sieci będą mogli logować się do aplikacji Lidl Plus i do e-sklepu poprzez ten sam login i hasło.
Sieć podaje, że aplikację Lidl Plus pobrało już 250 tys. osób.

Detalista mówi, że zakaz handlu w niedziele nie miał wpływu i decyzję o uruchomieniu e-sklepu.

Lidl już wcześniej testował zamówienia internetowe poprzez platformę Winnica Lidla, służącą do rezerwacji alkoholu przez internet (płatność i odbiór odbywają się w sklepach stacjonarnych). Na początku platforma oferowała 50 produktów, teraz jest ich 500. Firma podwoiła już obroty dedykowanej platformy.

Jak pisaliśmy na początku lutego, Lidl założył w ubiegłym roku spółkę, która może zarządzać projektem internetowym - LIDL ONLINE INTERNATIONAL LOGISTICS - której prezesem został Maksymilian Braniecki, prezes sieci Lidl.

Wspólnikiem firmy jest LIDL DIGITAL INTERNATIONAL LAGERHOLDING GMBH, który początkowo posiadał 999 udziałów. Jako przedmiot działalność spółki wpisano m.in. sprzedaż detaliczną prowadzoną przez domy sprzedaży wysyłkowej lub internet.

Lidl od jakiegoś czasu ma już szefa działu e-commerce. Od maja 2018 r. jest nim Wojciech Milewski. Wcześniej sprawował w Lidlu stanowisko Head of Project Management Office. Przed podjęciem pracy w Lidlu był zatrudniony w firmie Raben, Rhenus Logistics, Kompania Piwowarska i H&M.

Lidl posiada e-sklepy w Niemczech, Czechach, Holandii i Belgii.