Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

14-proc. wzrost sprzedaży LPP. Grupa ma już 1 765 sklepów



dlahandlu.pl - 11 kwietnia 2019 09:17


Spółka LPP zaprezentowała skonsolidowane wyniki finansowe za 2018 r. W omawianym okresie przychody ze sprzedaży wyniosły 8,04 mld zł w porównaniu do 7,02 mld zł w 2017 r. Zysk netto to 505 mln zł (440 mln zł zysku w 2017 r.)

- Rok 2018 z całą pewnością możemy zaliczyć do udanych, bowiem nasza sprzedaż przewyższyła poziom ubiegłoroczny aż o 14% i zamknęła się wynikiem na poziomie ponad 8 mld zł. To efekt nie tylko ciężkiej pracy naszego zespołu, ale także przemyślanej strategii, którą skutecznie realizujemy. Dobrze przyjęte kolekcje naszych marek, ale również ambitny plan dalszej ekspansji zagranicznej, a przy tym konsekwentne pielęgnowanie potrzeb naszych klientów procentują. Dlatego w 2019 roku zamierzamy dalej podążać tak obraną drogą.(...) W roku 2019 zamierzamy kontynuować naszą ekspansję zagraniczną i z dumą zaprezentować polską kreatywność w Bośni i Hercegowinie oraz w Finlandii. To oznaczać będzie, że kolekcje marek LPP dostępne już będą na 25 rynkach Europy, Azji i Afryce. (...). Przez cały 2018 rok niezmiennie notowaliśmy nie tylko dobrą sprzedaż tradycyjną, ale aż trzycyfrowe wzrosty sprzedaży internetowej, która w minionym roku wyniosła 712 mln zł, tj. ponad dwukrotnie więcej niż przed rokiem. To nasza wspólna i konsekwentna praca pozwoliła nam wypracować zysk netto na poziomie 505 mln zł, który w większości ponownie zainwestujemy, by móc dalej rozwijać naszą działalność i napędzać rodzimą gospodarkę. Mamy ambicję kontynuować naszą politykę ekspansji i rozwoju sieci handlowej, której powierzchnia tylko w ubiegłym roku wzrosła o kolejne 9% - do prawie 1,1 mln mkw. należącej do 1765 sklepów. To też wymusza diametralny zwrot w rozwiązaniach logistycznych. Dlatego w 2018 roku wiele miejsca poświęciliśmy rozwojowi naszej sieci dystrybucji - pisze w liście do akcjonariuszy Marek Piechocki, prezes LPP.

W skład Grupy Kapitałowej LPP SA wchodzi 5 spółek krajowych (łącznie ze spółką dominująca) i 23 spółki zagraniczne.

Na koniec 2018 roku sieć składała się z 1 765 sklepów o łącznej powierzchni 1 091,3 tys. mkw. Poza granicami Polski znajdowało się 806 sklepów (561,8 tys. mkw.). Łączna powierzchnia handlowa w porównaniu z 2017 roku wzrosła o 9,1%.

Największy nominalny przyrost powierzchni w porównaniu do roku 2017 uzyskała marka Reserved (54,4 tys. mkw.), ze względu na wejście do nowych krajów. Natomiast największą dynamikę wzrostu osiągnęła marka Sinsay (21,8% r/r) – m.in. dzięki konsekwentnemu rozwojowi w kraju i za granicą.