Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

PKN Orlen na EEC: Handel 4.0 to łączenie online i offline



dlahandlu.pl - 21 maja 2019 14:38


Handel 4.0 to przenikanie się dwóch światów: online i offline. Przyszłość handlu będzie polegać na konwergencji firm internetowych, które będą wchodziły w kanał offline oraz sieci sklepów stacjonarnych, które będą wchodziły do internetu – mówił Wojciech Muszyński, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen.

- Są gracze internetowi, którzy odnoszą sukces jeśli chodzi o skalę działalności, zakres oferty o rozpoznawalność, natomiast finansowo balansują wokół zera. E-commerce to ciągle duża inwestycja dla firm. Z drugiej strony, świat offline jest pod presją tej nowej konkurencji. Przez Handel 4.0 rozumiem przenikanie się tych dwóch światów. To dzieje się w różnym tempie i w różny sposób. Kluczem jest lokalizacja i asortyment – mówił Wojciech Muszyński.

PKN Orlen widzi w nowych technologiach szanse na wejście w kanał e-commerce. - Mamy ograniczone możliwości sprzedaży ze względu na niewielki asortyment, który musi zmieścić się w sklepie na stacji. Dzięki wiedzy o naszych klientach, którzy posiadają naszą aplikację i płacą mobilnie, otwiera się możliwość dokonywania wyborów zakupowych poza stacją. Widzimy też potencjalne touchpointy, które pozwalają nam kusić klienta i prowokować go do zakupów poza siecią, w internecie – mówił Wojciech Muszyński.

Zaznaczył, że poszukiwanie sposobów na zwiększenie lojalności spowodowało, że obecnie w programie lojalnościowym rejestrowana jest co trzecia transakcja na stacjach sieci.