Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Z ogrodu do butelki - I edycja ogólnopolskiej kampanii Marwit



dlahandlu.pl - 27 maja 2019 12:34


Z okazji swojego 25-lecia firma Marwit postawiła na unikalną akcję dedykowaną dzieciom. Program „Szkolne Ogródki Marwit” to inicjatywa, która angażuje uczniów, nauczycieli i rodziców, a jej celem jest promocja nie tylko aktywnego trybu życia, ale też prozdrowotnych postaw żywieniowych.

W ramach akcji Marwit przy 25 szkołach w Polsce, w tym Toruniu, Górsku, Bydgoszczy, Katowicach, Łodzi, Szczecinie, Warszawie, Gdańsku oraz Wrocławiu, na specjalnie wydzielonym terenie szkolnym, powstaną warzywne i ziołowe ogrody, w których budowę zaangażowani zostaną nie tylko uczniowie podstawówek, ale też ich rodzice oraz nauczyciele. Budowa pierwszych z nich rozpoczęła się już w maju – do tej pory Marwit odwiedził 19-cie szkół w Toruniu, Górsku, Bydgoszczy, Łodzi, Gdańsku, Warszawie oraz Katowicach. Na naszą wizytę czekają jeszcze szkoły w Szczecinie i Wrocławiu. Podsumowanie dotychczasowych prac oraz zdjęcia dokumentujące powstawanie ogrodów są na bieżąco dodawane na stronie Fundacji Marwit. 

Inicjatywa ta ma pomóc w promocji zdrowego i zbilansowanego odżywiania oraz wzrostu aktywności fizycznej wśród najmłodszych. - Już teraz widzimy efekty naszej pracy. Dzieci ze szkół, w których byliśmy do tej pory, były szczerze zainteresowane uprawą roślin oraz ziół, bardzo chętnie uczestniczyły też we wszystkich pracach ogrodniczych. Wyjątkowo intersujące dla dzieci są specjalnie zbudowane hotele dla pszczół i innych owadów zapylających. Niektóre z dzieci już podczas budowy ogrodu zadeklarowały chęć ograniczenia słodyczy na rzecz warzyw i owoców – dopowiada Edyta Kochman Pomysłodawca, koordynator Projektu.

Budowa ogródków potrwa do końca maja, ale to nie koniec planów związanych z inicjatywą „Szkolne Ogródki”. Na jesień, we wszystkich szkołach uczestniczących w programie, Fundacja Marwit przeprowadzi dodatkowe zajęcia (tzw. Lekcje Zdrowia) oraz warsztaty, w których udział wezmą również uczniowie.