Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Badanie: 74 proc. kupujących w sieci odbiera przesyłki w Paczkomatach InPost



pr, dlahandlu.pl - 11 czerwca 2019 11:30


InPost chwali się, że według badań Kantar TNS już 74% kupujących w sieci odbiera przesyłki w Paczkomatach firmy. Wysoki odsetek korzystania z tej usługi jest notowany nie tylko w dużych (81%) czy średnich (77%) miastach, ale także wśród mieszkańców wsi (71%) i mniejszych miasteczek (74%). Podobnie wysoki poziom wskazań jest wśród użytkowników we wszystkich grupach wiekowych – w tym powyżej 50 lat – aż 65%, a powyżej 60 lat 58%.

- Niemal wszyscy internauci przynajmniej słyszeli o usłudze Paczkomatów, a niemal 3 na 4 z nich odebrało za ich pośrednictwem paczkę w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Stopniowo wzrasta świadomość możliwości nadawania przesyłek za pomocą Paczkomatów – już 84% badanych wie, że może skorzystać z takiej usługi. Skłonność do polecenia Paczkomatów kształtuje się na bardzo wysokim poziomie – klienci cenią sobie zwłaszcza dostępność Paczkomatów całą dobę, brak konieczności oczekiwania na kuriera czy dostęp do informacji o statusie przesyłki. Cieszy nas szczególnie, że nasze usługi są tak popularne na wsi i w mniejszych miastach – w ostatnich miesiącach intensywnie rozszerzaliśmy naszą sieć właśnie o takie lokalizacje. Potwierdza to naszą diagnozę potrzeb użytkowników – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

Liczba Paczkomatów InPost (4800 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600). InPost – na mocy porozumienia o współpracy – rozpoczął również instalację Paczkomatów InPost przy sklepach Dino i Lidl w całej Polsce oraz w Centrach Handlowych Auchan. Jeszcze w 2019 roku InPost uruchomi 3 nowoczesne sortownie w 7R Park Sosnowiec, 7R Park Warszawa oraz w parku logistycznym MLP Poznań West.