Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Sprzedaż nabiału w internecie rośnie w tempie dwucyfrowym



portalspozywczy.pl - 12 czerwca 2019 09:10


Jeśli prześledzić oferty internetowych sklepów spożywczych, w każdym, z nich jest duży wybór nabiału. Jak wygląda sprzedaż w internecie produktów mleczarskich?

Zdaniem Zbigniewa Płuciennika, twórcy platformy Szopi.pl, sprzedaż nabiału rozwija się w podobnym tempie jak cały e-handel artykułami spożywczymi. - Jest to wzrost dwucyfrowy w procentach. Ma on miejsce w zarówno w modelu dostaw z artykułami świeżymi - gdzie zawarte są w zamówieniach świeże mleko, sery i inne przetwory - a także w przypadku handlu towarami suchymi - gdzie np. istotną niszą jest mleko w proszku dla dzieci – mówi Zbigniew Płuciennik.

Jeśli prześledzić oferty internetowych sklepów spożywczych, w każdym, z nich jest duży wybór nabiału. Tesco w swojej witrynie podkreśla, że dostarcza produkty prawidłowo schłodzone, natomiast zamrożone w temperaturze nawet –18 °C. Piotr i Paweł obiecuje troskę, aby wszystkie oferowane przez sklep produkty nabiałowe były transportowane i przechowywane z zachowaniem wszelkich norm — tak surowych w przypadku tego typu żywności. Warto zwrócić uwagę, iż oferta produktów mleczarskich jest bardzo szeroka – Polski Koszyk w tek kategorii ma 1361 indeksów. Z kolei E.Leclerc obiecuje dostawę w 3 godziny od zamówienia.

Jak mówi Piotr Kondraciuk, prezes sklepu Polskikoszyk.pl udział w średnim koszyku zakupowym produktów nabiałowych w 2018 wyniósł 7,29 proc., natomiast w 2019 roku - 8,33 proc. - Najlepiej sprzedające się kategorie to sery (cała kategoria od twarogów do serów twardych) – 31,09 proc., ale bez wyraźnego lidera – największa podkategoria to twarogi – 5,04 proc., sery kawałki 3,88 proc., sery do smarowania 3,86 proc.. Drugie miejsce zajmuje mleko UHT 22,90 proc., trzecie - napoje roślinne - 13,49 proc., a czwarte masło - 10,85 proc. Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że kategoria margaryny i tłuszcze do smarowania jest 13-krotnie mniejsza od kategorii masło – mówi prezes Polskikoszyk.pl.

Jak podaje najnowszy raport Statista Digital Market Outlook, Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W latach 2018-2022 jego wartość ma się zwiększyć w naszym kraju o 6 mld dol. W tym roku wzrośnie ona do 50 mld zł. To sporo, bo jeszcze w 2015 r. wartość polskiego rynku e-commerce szacowano na „zaledwie” 30 mld. Z kolei szacunki ekspertów Polskiego Instytutu Ekonomicznego wskazują na 63 mld zł w 2020 r. - napisano w raporcie. Instytut wskazuje, że w najbliższych latach nastąpią dynamiczne zmiany w handlu związane z rozwojem automatyzacji oraz nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych.

Całość na portalspozywczy.pl