Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

GfK: Najpopularniejszym miejscem zakupów Polaków są dyskonty



Dziennik Gazeta Prawna - 12 czerwca 2019 11:51


Dyskonty podbiły serca Polaków. Niezależnie, czy mieszkamy na północy, południu czy w centrum, w biedniejszym czy zamożniejszym zakątku kraju, do tego rodzaju sklepów chodzimy najczęściej. W drugiej kolejności wybieramy małe tradycyjne placówki – wynika z najnowszego badania „Shopper od Bałtyku po Tatry” firmy GfK, na który powołuje się Dziennik Gazeta Prawna.

Dla analityków popularność dyskontów nie jest zaskoczeniem. Zwłaszcza odkąd sieci postawiły na rozwój swoich placówek nie tylko w największych, ale i mniejszych miastach i wsiach.

– Biedronka ma już niemal 3 tys. sklepów – zauważa Bartosz Bolecki, starszy analityk handlu detalicznego w PMR. I dodaje, że dyskonty od dłuższego czasu wygrywają we wszelkich badaniach dotyczących miejsca zakupów. – Są łatwo dostępne, oferują szeroki asortyment, a do tego dają poczucie niskiej ceny – uzupełnia Bolecki.

O ile Polacy są zgodni co do miejsca zakupów, to już niekonieczne co do rodzaju nabywanych towarów. Różnice widać choćby w zakupach marek własnych, które największy udział mają w północnej Polsce. Magdalena Zimna, globalna dyrektor ds. rozwoju biznesu paneli konsumenckich GfK, tłumaczy to tym, że mieszkańcy tego regionu generalnie chętniej kupują w dyskontach, gdzie asortyment marek własnych jest większy niż w innych sklepach detalicznych.