Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Rewolucja w Decathlonie - wszystkie produkty z tagiem RFID



dlahandlu.pl - 13 czerwca 2019 14:25


W czerwcu br. zakończy się realizacja projektu „100% RFID” w sklepach sieci Decathlon. Tym samym stanie się ona pierwszą siecią handlową w Polsce i jednym z dwóch krajowych oddziałów Decathlonu na świecie, w którym wszystkie produkty w łańcuchu dostaw będą opatrzone tagiem RFID.

Decathlon to producent sprzętu sportowego i sieć dużych sklepów sportowych z placówkami zlokalizowanymi na całym świecie. W 2008 roku sieć zaczęła usprawniać swój biznes, dzięki wprowadzeniu technologii radiowego przesyłu danych. Pozytywne wyniki testów sprawiły, że doszło do przełomu – wykorzystanie RFID stale się poszerzało, aż w 2014 r. tagi RFID stały się narzędziem obsługi sklepów. Na tym jednak nie koniec – celem stało się wprowadzenie RFID we wszystkich sklepach Decathlonu.

Technologia radiowego przesyłania danych pomaga sieci usprawniać procesy kasowe, pozwalając wygospodarować oszczędności w czasie pracy zespołów. To oznacza, że pracownicy mogą poświęcić go więcej na obsługę klientów i pomoc im w wyborze odpowiednich produktów. Wprowadzenie technologii RFID umożliwia również bieżącą kontrolę stanów magazynowych i identyfikację konkretnych produktów na stanowiskach kasowych, co przekłada się na eliminację kradzieży. Największą korzyścią jest jednak przyśpieszenie procesu inwentaryzacji – teraz dzieje się ona 5 razy szybciej niż kiedyś.

Program „100% RFID” ma na celu dalsze poprawianie jakości działania Decathlonu. Otwiera on przed siecią możliwość uruchomienia takich rozwiązań, jak autonomiczna inwentaryzacja z wykorzystaniem robotów czy czytników RFID umieszczonych pod sufitem. Już wkrótce możliwe stanie się zastosowanie w pełni przyjaznych samoobsługowych kas, w których nie będzie konieczności używania skanerów do skanowania produktów, co dwukrotnie skróci czas spędzony przy kasie.