Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Przy kupnie lodów Polacy kierują się ceną, naturalnością składników i formą podania



dlahandlu.pl - 14 czerwca 2019 10:58


Mimo wielu nowości wprowadzanych ciągle w segmencie lodów, Polacy w kwestii smaków są wciąż tradycjonalistami. Badanie przeprowadzone przez PPL Koral pokazało, że najchętniej sięgamy po lody gałkowe lub familijne - w dużych opakowaniach. Ważna jest także zawartość naturalnych składników.

W tym roku na polskim rynku, oprócz popularnych lodów rzemieślniczych, pojawia się też mnóstwo nowych marek, które oferują nowości w „innych”, niespotykanych dotąd smakach. Mimo, że chętnie próbujemy nowych propozycji wciąż jesteśmy lodowymi tradycjonalistami.  W przeprowadzonym badaniu opinii Polacy zadeklarowali, że ich ulubioną formą lodów są zdecydowanie lody gałkowe (30%) oraz familijne – w dużych pudełkach (29%). Sławne lody na patyku znalazły się na 3 miejscu (18% badanych), a 14% Polaków wskazało rożki.

Jak tłumaczą producenci deklaracje na temat ulubionych lody to jedno, natomiast jeżeli pojawiają się upały i dobra pogoda dopisuje to preferencje nieco się zmieniają i lody impulsowe zdecydowanie mają wtedy pierwsze miejsce, bo ich głównym zadaniem jest szybka ochłoda. Co ciekawe zwolennikami lodów w rożku częściej są osoby poniżej 30 roku życia (21%), z kolei respondenci powyżej 50 roku życia częściej wybierają familijne (40%). Najmniejszą popularnością cieszą się lody w małych opakowaniach (5%), których nie zjemy od razu i nie możemy podzielić się z bliskimi.

Niezmiennie od lat ulubionym smakiem lodów wśród Polaków jest śmietankowy (39%). W drugiej kolejności wybierane są lody czekoladowe – co czwarty Polak wybiera właśnie ten smak (25%). Nieco mniejszy odsetek badanych wskazuje na lody owocowe (23%). W porównaniu do wyników sprzed roku, które przeprowadzała marka Bracia Koral, lider smaku lodów nie zmienił się – w dalszym ciągu ulubionym smakiem jest śmietankowy, jednakże, częściej niż przed rokiem badani wskazywali smak czekoladowy. Lody o smaku owocowym spadły na miejsce trzecie.

Trzy najczęściej wskazywane czynniki, które badani biorą pod uwagę kupując lody to: cena (41%), zawartość naturalnych składników (38%) oraz forma podania (36%). Niemal równie często badani biorą pod uwagę przy wyborze lodów markę (35%) oraz ogólny skład (33%). Mniej istotna jest dla Polaków: pojemność opakowania (23%). Dwudziestolatkowie częściej zwracają uwagę na cenę (60%) i typ lodów (49%) a rzadziej na wykorzystanie naturalnych składników (23%). Z kolei dla osób powyżej 50 roku życia bardziej liczy się marka produktu (40%).

Badania przeprowadzone przez Instytut Kantar Polska na zlecenie PPL Koral w maju br. metodą CAWI na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 Polaków w wieku 15 lat i więcej.