Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Lojalność w telefonie: Żappka ma ponad milion użytkowników, Lidl Plus ponad dwa



dlahandlu.pl - 5 lipca 2019 11:37


Już w pierwszym miesiącu po zakończeniu pilotażu, aplikacja mobilna sieci sklepów Żabka ma ponad milion użytkowników. Lepszy wyniki notuje jednak aplikacja Lidl Plus, której liczba zarejestrowanych użytkowników przekroczyła 2 mln (dane za maj, aplikacja ruszyła w kwietniu). Aplikacje mobilne na nowo związują klienta z siecią handlową - to zasługa szybkiej gratyfikacji lojalności konsumentów.

- Nasza aplikacja znajduje się w ścisłej czołówce najczęściej pobieranych aplikacji w Polsce,
a nie prowadzimy sprzedaży online. To najlepszy dowód na to, że w pełni odpowiedzieliśmy na oczekiwania klientów, stwarzając nowe możliwości prezentacji naszej oferty połączonej
z programem lojalnościowym. Codziennie odnotowujemy kilkadziesiąt tysięcy nowych rejestracji, a sprzedaż produktów promowanych w aplikacji stale rośnie – podkreśla Tomasz Blicharski, wiceprezes ds. finansowych i rozwoju sieci Żabka.

Aplikacja przyciąga użytkowników ciekawymi promocjami oraz możliwością zbierania żappsów i wymieniania ich na nagrody. Każda wydana złotówka w sieci Żabka to 4 żappsy, do tej pory użytkownicy żappki zebrali ich już kilkaset milionów. Najczęściej odbieraną nagrodą jest hot dog, oferowany w ramach Żabka Café. - Jeśli chcielibyśmy ułożyć pionowo wszystkie hot dogi odebrane
jako nagroda w aplikacji, to ich wysokość równałaby się ponad 42 wieżom Eiffela lub 136 długościom boisk piłkarskich - podkreśla sieć.

Żabka ma w planach wzbogacanie aplikacji o nowe funkcje oraz komunikowanie jej benefitów akcjami marketingowymi.

Przypomnijmy, wyniki badania Gemius/PBI za maj 2019 pokazują, że wśród aplikacji sklepowych 1. miejsce należy do Rossmanna (10. w zestawieniu), OLX (14. w zestawieniu), Allegro (18. w zestawieniu) i McDonald's (20. w zestawieniu). Pozostałe to: Google, Facebooka, Gmail, Instagram.

Aplikacja Lidl Plus oferuje promocje i rabaty, dostęp do gazetek produktowych oraz wydłużoną możliwość zwrotów przy zakupie artykułów przemysłowych. Za sprawą e-paragonów klienci mogą kontrolować swoje wydatki. Użytkownik Lidl Plus płacąc za zakupy przy kasie jest identyfikowany za pomocą wirtualnej karty dostępnej w aplikacji. Każde użycie karty nagradzane jest dodatkowym rabatem „zdrapką”.

Chociaż eksperci już kilka lat temu zapowiadali zmierzch ery programów lojalnościowych, wydaje się, że moda na zbieranie punktów za zakupy wraca ze zdwojoną siłą. Biedronka na początku roku chwaliła się, że jej karta lojalnościowa ma już 7 milionów użytkowników.