Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Poczta Polska: Dynamika usługi "Odbiór w Punkcie" na poziomie ponad 200 proc.



dlahandlu.pl - 11 lipca 2019 10:50


Ponad dwukrotny wzrost przesyłek trafiających do punktów odbioru odnotowała Poczta Polska w pierwszym półroczu 2019 w porównaniu do danych z analogicznego okresu ubiegłego roku. Oznacza to, że co czwarta nadana paczka trafiła do sieci, którą tworzą placówki pocztowe, sklepy Żabka/Freshmarket, stacje PKN Orlen oraz kioski i saloniki Ruchu. W całej Polsce jest już ponad 11,6 tys. takich punktów.

Poczta Polska odnotowała największą dynamikę wzrostu wolumenów odbiorów przesyłek na stacjach PKN Orlenu oraz w sklepach Żabka. Jednocześnie utrzymuje się mocny wzrostowy trend odbiorów przesyłek w placówkach pocztowych, gdzie odbierana jest ponad połowa skierowanego do sieci click&collect wolumenu paczek.

– Wspólnie z naszymi partnerami stworzyliśmy największą w Polsce sieć click&collect, która idealnie wpisała się w oczekiwania kupujących w internecie. Dzięki niej nasi klienci mogą sami zdecydować kiedy i gdzie odbiorą swoje przesyłki. Przygotowaliśmy rozwiązanie, które docenia coraz większa liczba klientów. Badania pokazują, że wraz z rozwojem e-commerce zmieniają się preferencje i przyzwyczajenia Polaków w zakresie sposobu dostawy przesyłek na korzyść coraz częściej wybieranych punktów odbioru. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach ta tendencja się utrzyma. W związku z tym nadal będziemy doskonalić technologicznie oraz rozwijać naszą sieć click&collect – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

Z najnowszych danych wynika, że do sieci Odbiór w Punkcie Poczty Polskiej tylko w pierwszym półroczu 2019 nadano prawie taki sam wolumen przesyłek jak w całym roku 2018. Wśród głównych zalet usługi Odbiór w Punkcie klienci Poczty Polskiej cenią sobie bliskość lokalizacji, wysoką skuteczność doręczeń (przesyłki czekają na odbiór minimum 7 dni bez dodatkowych opłat), elastyczne godziny odbioru.

W związku z dynamicznie rozwijającym się w Polsce e-handlem Poczta Polska planuje zwiększyć liczbę punktów o kolejnych kilkaset, zwłaszcza w obszarach o dużym potencjale na tą formę dostaw, by do końca tego roku do sieci click&collect należało ponad 12,5 tys. punktów odbioru.

– W każdym miesiącu pierwszego półrocza 2019 roku dynamika usługi odbiór w Punkcie utrzymywała się na poziomie ponad 200%. Nasza strategia zakłada podwojenie przychodów z rynku KEP w perspektywie 2023 roku, które obecnie wynoszą prawie 1 mld zł rocznie. Dzięki dalszemu rozwojowi usługi Odbiór w Punkcie jesteśmy w stanie osiągnąć założone cele – podkreśla Grzegorz Kurdziel.

W porównaniu do danych z ubiegłego roku w pierwszych pięciu miesiącach 2019 roku spółka odnotowała wzrost wolumenów usług paczkowo-kurierskich, przy czym najwyższy jest w usługach kurierskich (+20,9% r/r).