Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Tureckie e-sklepy powalczą o polskich klientów



dlahandlu.pl - 11 lipca 2019 11:39


Porównywarka internetowa Ceneo.pl nawiązała współpracę z tureckim sklepami. Pierwsze dostawy z Turcji dotarły już do Polski – wyłącznym partnerem logistycznym na terenie Polski jest X-press Couriers.

Porównywarka Ceneo.pl od kilku miesięcy przygotowywała się do rozbudowy swojej kategorii sklepów zagranicznych. Teraz dołączają do nich sklepy tureckich producentów ubrań, kosmetyków oraz wyposażenia wnętrz, dla których udostępniona została możliwość bezpośredniej sprzedaży w ramach opcji „Kup Teraz”. Te dostawy realizować będzie lider segmentu dostaw dla sklepów internetowych – X-press Couriers.
Turecki rynek e-commerce, którego obroty w ubiegłym roku wyniosły około 6 mld dolarów, jest jednym z prężniej działających na styku Europy i Azji. Dodatkowo, turecki rząd realizuje obecnie program, który wspiera finansowo handel internetowy, co zdecydowanie sprzyja nawiązaniu współpracy z zachodnimi rynkami e-commerce. W Turcji koszty produkcji są niskie, ale jakość wykonania produktów i surowców jest bardzo wysoka. Nasi producenci mogą więc zaoferować wysokiej jakości produkty w atrakcyjnej cenie. Jeśli dodamy do tego krótki czas dostawy do Polski, który wynosi około 10 dni, nasza oferta z pewnością stanie się konkurencyjna względem Aliexpress – powiedział Yusuf Ibili, dyrektor zarządzający B2C Direct, tureckiej firmy, która w ramach tego projektu współpracuje z Ceneo.pl.

W początkowym okresie w porównywarce promowane będą trzy największe tureckie sklepy należące do producentów takich jak Koton, Tozlu, Dark Seer. Oferują oni przede wszystkim produkty z kategorii takich jak moda, uroda oraz dom i wnętrze. 

Kluczowa dla tego projektu jest kwestia czasu i kosztów dostawy. W tym ostatnim aspekcie są one zbliżone do tych obowiązujących w Polsce. Dostawy do Polski realizowane będą przez X-press Couriers, który jako wyłączny partner logistyczny na terenie Polski zajmie się dystrybucją przesyłek.
Porównywarka razem z tureckimi partnerami dołożyła wszelkich starań, aby proces zwrotów i reklamacji był łatwy i przejrzysty, a oferty nie zawierały żadnych ukrytych kosztów dla użytkownika.