Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Żabka testuje elektryczny samochód dostawczy. Chce wyznaczać kierunki rozwoju transportu w miastach



dlahandlu.pl - 11 lipca 2019 13:41


Żabka Polska testuje dostawczy samochód elektryczny przekazany przez markę Volkswagen Samochody Użytkowe. Sieć sprawdza jak podczas codziennych dostaw do poznańskich sklepów sprawdza się w pełni elektryczny e-Crafter.

- Postępujące zmiany klimatyczne, zanieczyszczenie powietrza i smog, a także hałas w centrach miast wymagają konkretnych działań, nie tylko władz, ale także firm oraz mieszkańców. W celu ulepszenia i usprawnienia życia społeczeństwa, w tym w obszarze środowiska naturalnego, coraz mocniej rozwijana jest także w polskich miastach, idea Smart City. Żabka Polska i marka Volkswagen Samochody Użytkowe, dwie firmy z siedzibą w Poznaniu, postanowiły zrealizować wspólny projekt, który ma ograniczyć negatywny wpływ działalności transportowej na otoczenie. Żabka przez kolejnych kilka tygodni testować będzie elektryczny samochód dostawczy e-Crafter, który pozwoli zredukować poziom zanieczyszczeń i hałasu w centrum miasta - komunikuje sieć.

 - Współpraca Żabki z Volkswagen Samochody Użytkowe, to świetny przykład synergii firm działających w różnych branżach, na rzecz środowiska naturalnego i poprawy komfortu życia mieszkańców w naszym mieście. Prośrodowiskowe podejście, to naturalny kierunek funkcjonowania i rozwoju sieci Żabka. Jako firmie innowacyjnej zależy nam na kreowaniu trendów w branży, w tym jakże ważnym obszarze, jakim jest ekologia. Chcemy wyznaczać kierunki rozwoju transportu w miastach, które są zgodne z wymaganiami ochrony środowiska – podkreśla Adam Manikowski, Wiceprezes ds. Operacyjnych w Żabka Polska.

Wraz ze wzrostem liczby placówek oraz poszerzeniem asortymentu sprzedażowego Żabka, jako największa w Polsce sieć typu convenience, licząca blisko 5700 sklepów, każdego dnia musi stawiać czoła wyzwaniom w obszarze logistyki. Dotyczy to w szczególności dużych miast, gdzie placówki sieci zlokalizowane są w centralnych punktach, takich jak główne ulice, kompleksy biurowe czy galerie handlowe. - Efektywna obsługa klienta wymaga skoordynowania przebiegu dostaw produktów
z potrzebami ich odbiorców, przede wszystkim w zakresie dostępności towaru i szerokiego wyboru asortymentu. Dla nas ważne jest również zapewnienie komfortu mieszkańcom, dzięki ograniczeniu emisji szkodliwych substancji oraz poziomu hałasu, jak również zapewnienie franczyzobiorcom wysokiej jakości obsługi – dodaje Adam Manikowski.