Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Take&GO: Kluczem do sukcesu sklepu jest pozytywny kontakt z marką



dlahandlu.pl - 16 lipca 2019 15:03


Nasze sklepy są podobne do bezobsługowych sklepów Amazon Go. Podobnie jak w tamtych sklepach, tak i do Take&GO wystarczy wejść, wziąć interesujące nas towary i wyjść, bez zbędnego stania przy kasie, dokonując płatności przy użyciu aplikacji połączonej z kartą płatniczą – mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Dominik Wartecki, rzecznik prasowy sieci Take&GO.

Czy pierwsi klienci zrobili już zakupy w pierwszym sklepie Take&GO? Czy możemy poznać ich opinie?

Aktualnie trwa proces testowy, który jest podzielony na 3 etapy. W każdym z nich oddajemy klientom do testów coraz to więcej elementów w sklepie, a po zakupach prosimy ich o danie nam feedbacku - odpowiednio ilościowego, jak i jakościowego. Klienci są dla nas najważniejsi, więc ich zdanie już na tym etapie jest dla nas niezwykle cenne. Chcemy, aby zakupy w Take&GO można było zrobić szybciej oraz wygodniej.

Opinie klientów w pierwszej kolejności są poddawane analizie wewnętrznej celem wprowadzenia zmian i jeszcze lepszego dostosowania sklepu pod wymagania klientów, więc na tym etapie jeszcze nie chcemy się dzielić nimi ze światem.

Jakie technologie zastosowano w sklepie Take&GO? W jaki sposób dokonują się zakupy i płatność?

Technologie zastosowane w sklepie są naszego autorstwa i opierają się o system tagowania produktów przy użyciu technologii RFID. Umożliwia to nie tylko śledzenie położenia produktu w sklepie, ale również jest niezbędne w przypadku procesu płatności za wybrane towary. Transakcja jest dokonywana w odpowiedniej strefie przy wyjściu, gdzie specjalne bramki automatycznie wyliczają należność za oznakowane tagami towary. Rola klienta ogranicza się do sprawdzenia, czy wyświetlony rachunek jest poprawny i opłacenia przez niego zamówienia używając do tego karty płatniczej, a w przyszłości aplikacji. Nasze rozwiązanie pozwala zaoszczędzić tak ważny dziś dla wszystkich czas i skraca proces zakupowy do niezbędnego minimum.

W czym sklep Take&GO jest podobny do sklepów Amazon Go, a w czym się od nich różni?

Podobnie jak w tamtejszych sklepach, tak i do Take&GO wystarczy wejść, wziąć interesujące nas towary i wyjść, bez zbędnego stania przy kasie, dokonując płatności przy użyciu aplikacji połączonej z kartą płatniczą. Wszystko oparte jest o technologię eliminującą kasy.

Jakie plany ma spółka, jeśli chodzi o rozwój sieci sklepów bezobsługowych? W którym mieści ruszy kolejny sklep i kiedy?

W ciągu roku od momentu otwarcia pierwszego sklepu chcemy otworzyć 21 placówek w Polsce. Pierwsza z nich otwiera się na ulicy Półwiejskiej w Poznaniu, kolejne mamy zamiar otworzyć w Warszawie.

Staramy się przełożyć doświadczenie zakupowe z online do tradycyjnego sklepu. Uważamy, że Polacy są już dzisiaj gotowi na zakupy bez kas i nawet więcej, oczekują takiej możliwości. Sklep ma być cały czas otwarty, a proces zakupowy jak najbardziej uproszczony. 

Jakie jest koszt otwarcia jednego sklepu? Kiedy projekt może zacząć przynosić zyski?

Na tę chwilę nie chcemy jeszcze udzielać tego typu informacji. Podzielimy się tymi danymi w późniejszym czasie.

Czy sklepy sieci Bio Family są konkurencyjne wobec Take&GO? Czy różnią się te dwa projekty?

Przede wszystkim to są dwa różne typy sklepów. W sklepach sieci Bio Family, klient samodzielnie kasuje w kasach samoobsługowych wybrane przez siebie produkty. W naszym sklepie Take&GO, nie ma kas, a zamiast nich istnieje wcześniej wspomniana strefa kasująca, która samodzielnie weryfikuje i oblicza należność za zakupy. Do tego należy wziąć też pod uwagę metraż.

Czego spodziewa się spółka w przyszłości jeśli chodzi o: nawyki zakupowe konsumentów w Polsce, rozwój nowych technologii związanych z rynkiem retail, rozwój „sklepów przyszłości”?

Kierunków, w który podąży branża retail, będzie zapewne kilka. Jednym z najważniejszych aspektów sklepu spożywczego jest chęć bycia bardziej fair w stosunku do klienta. Co ważne, do tego nie są potrzebne duże zmiany technologiczne a zmiana podejścia do klienta, aby jego kontakt z marką był jak najbardziej pozytywny. Osoby młode chcą dzisiaj podążać za trendami i być coraz bardziej świadome tego co konsumują. Jako przykład można podać opakowania produktów. Chcemy wiedzieć jaki jest ich skład, czy są zdrowe i nie zawierają niepotrzebnych substancji. Jeżeli raz zaufamy danej marce, chętnie będziemy po nią wracać.

Przeczytaj także:

Amazon Go po polsku, czyli pierwszy sklep bez obsługi i bez kas