Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Victoria's Secret zamknie 53 sklepy



dlahandlu.pl - 18 lipca 2019 10:03


Wygląda na to, że czas świetności producenta luksusowej bielizny Victoria's Secret dobiegł końca. Sprzedaż spada od wielu miesięcy, firma przegrywa konkurencję ze sklepami internetowymi, a sama marka jest coraz gorzej postrzegana. Tylko w tym roku firma ma zamknąć 53 sklepy, w ubiegłym zamknęła ponad 30.

Miarą spadku popularności jest fakt, że pokazy bielizny tej słynnej marki znikną z telewizji. Jeszcze kilka lat temu było to ogromne wydarzenie medialne. W 2013 roku transmisję oglądało aż 10 milionów widzów.

Tymczasem jak podaje „Harper’s Bazaar”, zainteresowanie imprezą w Stanach Zjednoczonych spadło do tego stopnia, że firma L Brands (właściciel marki Victoria’s Secret) zdecydowała o zakończeniu relacjonowania pokazów w telewizji. Decyzja została podjęta na podstawie wyników oglądalności, z których wynika, że zainteresowanie pokazem w2018 roku spadło do zaledwie 3 milionów odbiorców.

Giełdowa wycena L.Brands spadła o połowę w ciągu ostatnich pięciu lat. Paul Lejuez, analityk Citigroup, obniżył w poniedziałek rekomendacje dla akcji L Brands z nastawienia „kupuj” do „neutralnego” i obniżył cenę docelową z 35 dolarów za akcję do 27 dolarów. W rozmowie z CCN Money stwierdził, że rekomendacja jest wyrazem obaw, że kierownictwo firmy „zbyt powoli wdraża znaczące zmiany”. Jego zdaniem firma nie nadąża za zmianami kulturowymi.

W największym uproszczeniu – w erze skandali związanych z wykorzystywaniem seksualnym i akcji #MeToo, reklamy Victoria’s Secret, dość – nazwijmy to – kuszące, wielu dotychczasowym klientom (a właściwie klientkom) tej marki wydawały cię nie na miejscu.