Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Badanie: Jakie herbaty sprzedają się najlepiej?



dlahandlu.pl - 19 lipca 2019 14:38


Z badania przeprowadzonego przez markę Czas na Herbatę wynika, że obecnie najpopularniejszą herbatą w Polsce jest zielona, po którą w ostatnim roku sięgało 50% ankietowanych. Na drugiej pozycji uplasowała się herbata czarna z wynikiem 43%, a na kolejnych owocowa (22%), czerwona pu-erh (14%), biała (11%) oraz żółta (3%).


Co ciekawe, badanie pokazało, że herbata czarna była częściej wybierana przez mężczyzn niż kobiety (52 do 39%), w przeciwności do herbaty zielonej, którą kobiety wybierały w 54% przypadków, a mężczyźni w 39%. Pewne rozbieżności widać także w odniesieniu do różnych rejonów Polski. We Wrocławiu, Trójmieście czy mniejszych miejscowościach (do 150 tysięcy mieszkańców) wygrywa herbata zielona z wynikami na poziomie 55, 47 i 48 procent. Na Śląsku natomiast wciąż faworytką jest odmiana czarna – jako ulubioną wskazało ją aż 47% ankietowanych.

Analizując preferencje Polaków wyraźnie widać, że traktujemy herbatę, jako ważny element swojego życia i większość z nas nie wyobraża sobie dnia bez wypicia przynajmniej kilku filiżanek. Aż 32% ankietowanych wskazało bowiem, że ulubiony napój parzy 2 razy dziennie, ¼ robi to trzykrotnie w ciągu dnia, a 22% - cztery lub więcej razy.

Z badania przeprowadzonego wśród klientów firmy wynika, że 72% ankietowanych preferuje zakup herbaty w wyspecjalizowanych herbaciarniach. Na poszukiwania do hipermarketów udaje się 28% badanych, a do dyskontów – 8%. Wyniki te nieco różnią się na Śląsku, gdzie firmowe salony odwiedza 59% mieszkańców, hipermarkety 35%, natomiast 14% stawia na dyskonty. Zaskakująco mała grupa miłośników herbaty (średnio 5%, w tym 8% w Trójmieście, 5% na Śląsku, 4% we Wrocławiu i 3% w mniejszych miejscowościach) decyduje się na złożenie zamówienia przez Internet. Może to jednak wynikać z faktu, że aż 62% konsumentów jako główną przyczynę kupowania herbaty podało jej smak i zapach. Inne istotne powody sięgania po ten napar to – zdaniem ankietowanych – korzystne działanie dla zdrowia (średnio 27% odpowiedzi, z czego aż 32% w mniejszych miejscowościach) i przyzwyczajenie (19%). Jeżeli chodzi o moment robienia zakupów to 41% badanych (w tym 47% we Wrocławiu, 40% w małych miastach i ok. 37% na Śląsku oraz w Trójmieście) decyduje się na wizytę w sklepie dopiero wtedy, gdy zabraknie im herbaty w domu, 38% działa pod wpływem impulsu i zakupy robi spontanicznie, a 14% planuje zakup z wyprzedzeniem w sytuacji, gdy herbaciana kompozycja ma być wręczona jako prezent.