Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

3,72 mld złotych obrotów Grupy Muszkieterów. Trwa optymalizacja szyldu Intermarché



dlahandlu.pl - 22 lipca 2019 10:18


Pierwsze sześć miesięcy 2019 roku Grupa Muszkieterów zakończyła obrotami w wysokości ponad 3,72 miliarda złotych, czyli o prawie 5 proc. więcej rdr (3,6 mld zł w I pół 2018). Obroty Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw, oraz Bricomarché wyniosły odpowiednio blisko 2,5 miliarda złotych, czyli tyle samo co obecnie i prawie 1,23 miliarda złotych (1,1 mld zł w I pół. 2018).

Intermarché w drugim kwartale wygenerowała wzrost obrotów o ponad 7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.

 – Jesteśmy zadowoleni z wyników wypracowanych przez Grupę Muszkieterów w Polsce, w tym sieci Intermarché i Bricomarché. Osiągnęliśmy je pomimo presji rynkowej oraz obowiązującego zakazu handlu w wybrane niedziele – mówi Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje – Mocne przyspieszenie sprzedaży odnotowaliśmy w drugim kwartale tego roku. Przyczynił się do tego korzystniejszy układ kalendarza oraz zmiany, jakie stopniowo wprowadzamy w Intermarché. Optymalizacja tego szyldu wciąż trwa, jednak już teraz wpływa korzystnie na dynamikę obrotów. Natomiast dostrzegamy jeszcze ogromny potencjał, by poprawić wyniki w sklepach porównywalnych tzw. like-for-like. Dotychczasowo osiągane postępy w sprzedaży pozwalają nam z determinacją i optymizmem podejmować kolejne działania w drugiej połowie roku.

 W pierwszym półroczu sieć zaprezentowała kampanię reklamową, której hasło przewodnie brzmi „Świeżo, tanio, z optymizmem”. Zapowiada ona całkowicie nową platformę marki w Polsce oraz fundamentalne zmiany w strategii prezentowania brandu Intermarché: świeżość, optymizm i inspiracja. Sieć zdecydowała się także na istotne działania w strategii cenowej oraz polityce asortymentowej modyfikowanej pod kątem nowej kampanii.

W pierwszym półroczu wprowadzono też nową markę własną „Z sadów i pól”. W jej ramach sieć proponuje blisko 50 produktów z kategorii owoce i warzywa od sprawdzonych dostawców.

Sieć zamknęła w tym czasie 3 supermarkety: w Rudzie Śląskiej, Krzemieńcu oraz Lubinie.

Obroty sieci Bricomarche wyniosły blisko 1,23 miliarda złotych, co oznacza wzrost w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim o ponad 13 proc.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy sieć otworzyła sklep w Mławie oraz przeprowadziła relokację w Kamiennej Górze. W drugiej połowie roku odbędzie się większość z zaplanowanych na 2019 r. otwarć. Będzie to około 12 supermarketów Bricomarché.

Od lutego klienci mogą korzystać z nowej strony internetowej, a także robić zakupy online w 30 marketach Bricomarché. W planach jest sukcesywne wprowadzanie tej usługi w kolejnych miastach, tak aby do końca roku była ona dostępna we wszystkich sklepach w Polsce.

Zamówienia złożone przez stronę internetową można odebrać na 3 sposoby: w sklepie stacjonarnym, z dostawą do domu oraz w specjalnych boksach, czyli tzw. Bricomatach.

– Mamy ambitne plany wobec Bricomarché. Zależy nam na rozwoju organicznym sieci, dlatego planujemy sukcesywne otwieranie sklepów w nowych lokalizacjach. Na ten rok mamy zaplanowanych jeszcze około 12 otwarć – mówi dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, dyrektor generalna sieci Bricomarché w Polsce i dodaje – Stale proponujemy naszym klientom nowe rozwiązania, dzięki którym zakupy w sieci Bricomarché stają się coraz łatwiejsze. Z wprowadzonej w lutym br. usługi e-zakupów mogli początkowo korzystać klienci pięciu marketów Bricomarché, teraz ta liczba wzrosła sześciokrotnie. Chcemy wprowadzać rozwiązania z zakresu e-commerce w kolejnych miastach. Cieszymy się, że klienci dostrzegają nasze działania, co w konsekwencji przekłada się na coraz lepsze wyniki sieci.