Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Blix pracuje nad nowymi funkcjonalnościami w aplikacji z listą zakupów



dlahandlu.pl - 23 lipca 2019 09:08


Pół roku po uruchomieniu z listy zakupów Blixa korzysta 350 tys. osób miesięcznie. Póki co z narzędzia korzysta 30 proc. wszystkich użytkowników aplikacji. Obecnie trwają prace nad rozbudowaniem funkcji i wprowadzeniem nowych opcji.

Liczba pobrań przekroczyła 6 mln. Każdego miesiąca jest uruchamiana ponad 25 mln razy. Nowa funkcja, czyli lista zakupów, została wprowadzona z początkiem 2019 roku. Dzięki niej konsumenci mogą zaznaczać wybrane artykuły, przeglądając je na stronie gazetki promocyjnej każdej sieci.
– Przynajmniej raz w tygodniu aplikacji zakupowej używa 170 tys. Polaków – podkreśla Tomasz Jabłoński, prezes Grupy Mobilnej Qpony-Blix.
Parametrem aktywności użytkownika jest dodanie przez niego do listy zakupów co najmniej jednego produktu w analizowanym okresie – miesięcznym lub tygodniowym.
– 350 tys. osób to dopiero niespełna 30% wszystkich użytkowników Blixa. Chcemy więc dotrzeć do kolejnych grup odbiorców, którzy jeszcze nie korzystają z tego udogodnienia. W tym celu zamierzamy rozbudować funkcjonalność listy zakupów i wprowadzić opcję dzielenia się nią z członkami rodziny. Właśnie pracujemy nad takim rozwiązaniem – informuje Tomasz Jabłoński.
W ostatnim kwartale użytkownicy ww. aplikacji dodali do listy zakupów prawie 10 mln produktów.
– Większość osób przed wyjściem do sklepu przygotowuje listę zakupów. Najczęściej jest ona tworzona na kartce papieru. Jednak rozwiązania mobilne dają klientom większą wygodę. Artykuły są dodawane w trakcie przeglądania gazetki albo ręcznie wpisywane. Ułatwieniem jest też to, że konsument może jednym palcem odhaczyć zakupione pozycje na ekranie telefonu – wyjaśnia prezes Jabłoński.