Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Artur Kawa i Dariusz Kalinowski stworzyli grupę inwestującą w galerie handlowe



dlahandlu.pl - 28 lipca 2019 19:57


Artur Kawa – twórca grupy Emperia i sieci Stokrotka jest nowym inwestorem Color Park w Nowym Targu. Otwarcie zapowiedziano już na IV kwartale 2020r.

Obiekt początkowo miał być otwarty w 2015 roku. Ostatnio podawano jako datę otwarcia jesień 2019. Teraz jednak wydaje się, że obiekt ma rzeczywiście szansę ruszyć.

Finansowanie projektu zapewnił Harvent - grupa inwestycyjna założona przez Artura Kawę i Dariusza Kalinowskiego inwestująca środki własne założycieli i ich rodzin. Harvent specjalizuje się w obszarze inwestycji nieruchomościowych o charakterze komercyjnym i mieszkaniowym.

Artur Kawa wraz ze wspólnikami założył jedną z największych grup handlowych w Polsce, której był prezesem przez ponad 20 lat (Grupa Emperia - red.). W okresie tym z małej lokalnej hurtowni artykułów spożywczych stworzył nowoczesną grupę handlową o obrotach przekraczających 6 mld zł i wartości rynkowej prawie 2,5 mld zł. 

Dariusz Kalinowski był z Emperią Holding związany przez 17 lat. Dołączył do grupy kapitałowej jako dyrektor finansowy, a po przejściu Artura Kawy do rady nadzorczej został powołany na stanowisko prezesa zarządu, które pełnił od 2012 do 2018 roku. Wcześniej Dariusz Kalinowski pracował w międzynarodowym koncernie produkcyjnym i sektorze bankowym, w którym specjalizował się w project finance.

Harvent Capital w swojej strategii inwestycyjnej koncentruje się na projektach, które zarówno dziś jak i w przyszłości będą atrakcyjnymi obiektami handlowymi.

Do pełnienia funkcji Nadzoru Inwestorskiego w centrum handlowo-rozrywkowym Color Park wybrana została firma Mayland Real Estate, znana z realizacji centrów handlowych (m.in. krakowskiej Serenady, gdyńskiej Riviery czy opolskiej Karolinki).

Ponad 30% prac budowlanych zostało już wykonanych w I etapie budowy. Aktualnie dobiega końca przetarg, w którym wyłoniony zostanie generalny wykonawca, który w najbliższych tygodniach rozpocznie realizację pozostałej części inwestycji.

Obiekt powstaje bezpośrednio przy nowo wybudowanym rondzie na „Zakopiance”.

Za koncepcję komercyjną obiektu i jego wynajem odpowiada firma Mallson Polska. Powierzchnia najmu obiektu to około 28 tys. mkw., w tym multipleks kinowy, supermarket spożywczy oraz galeria handlowa licząca około 80 sklepów polskich i zagranicznych marek.

Komercjalizacja obiektu osiągnęła poziom blisko 90% powierzchni najmu. Wśród głównych najemców obiektu znajdą się Reserved, H&M, Deichmann, Sinsay, Mohito, Cropp, House, Diverse i wiele innych, a także: Martes Sport, Media Expert, Pepco, Rossmann, Smyk czy Empik. Obiekt posiadać będzie jedyny w regionie multipleks kinowy – Multikino.