Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Tesco: W Polsce skupimy się na mniejszych formatach



dlahandlu.pl - 30 lipca 2019 13:27


Firma Tesco Polska przekazała pracownikom szczegóły planu dotyczącego skoncentrowania swoich działań w Polsce na formatach mniejszych sklepów, które notują lepsze wyniki.

Decyzja ta oznacza przebudowę największych hipermarketów w Polsce do formatu tzw. hipermarketu kompaktowego, który funkcjonował będzie obok istniejącego formatu supermarketów. Poza przebudowami, Tesco potwierdziło, iż jest na etapie finalizacji umów sprzedaży 8 dużych hipermarketów.

Pierwszy etap zmian we wszystkich pozostałych dużych hipermarketach zaplanowany jest na sierpień i wiąże się z redukcją asortymentu w największych sklepach, aby zakupy dla klientów były prostsze i bardziej przyjazne. Jednocześnie nowa oferta będzie także prostsza do zarządzania dla pracowników w sklepach. W hipermarketach kompaktowych oraz supermarketach gama produktów spożywczych również zostanie odpowiednio dopasowana i uproszczona.

- Nasza decyzja, by skupić się na mniejszych formatach sklepów odzwierciedla zmieniające się oczekiwania polskich klientów i trendy na rynku detalicznym. Nasze hipermarkety kompaktowe i supermarkety będą cały czas oferować bogaty wybór produktów spożywczych, wraz z popularną marką odzieżową F&F czy sezonowymi produktami przemysłowymi - mówi Matt Simister, prezes Tesco w Europie Środkowej,

Tesco poinformowało również pracowników o zmianach organizacyjnych związanych z nowym modelem prowadzenia biznesu.

- Zmiany te są częścią naszej pracy na rzecz poprawy konkurencyjności biznesu w Polsce i kontynuacją wcześniejszych pozytywnych doświadczeń z dopasowywaniem asortymentu i zmniejszaniem powierzchni największych hipermarketów. Najbliższe tygodnie to dla nas okres pełen wyzwań, wierzę jednak, iż nasi klienci docenią tę zmianę - dodaje Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska.

Przypomnijmy, niedawno związki zawodowe informowały, że Tesco sprzedało pięć sklepów w Polsce. Chodzi o placówki w następujących miastach: Wrocław, Warszawa, Kraków, Gdańsk i Lublin. Dodatkowo sieć zdecydowała o zamknięciu kolejnego sklepu - w Gliwicach. Po odjęciu tych lokalizacji sieć będzie liczyła w naszym kraju 343 sklepy.