Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

RTV Euro AGD optymalizuje serwis mobilny



dlahandlu.pl - 1 sierpnia 2019 09:37


RTV Euro AGD prowadzi intensywne prace nad optymalizacją serwisów e-commerce i m-commerce, wdrażając nowinki technologiczne. Rozwija również model omnichannel, pozwalający klientom na zakupy sprzętu online, offline i przez telefon. Sieć oferuje także usługę click & collect, pozwalającą zakupić lub zarezerwować produkt online i odebrać go w sklepie stacjonarnym nawet w ciągu godziny.

– Optymalizacja serwisu mobilnego to ważny kierunek naszych działań. W 2018 r. jako pierwsi w Polsce i jedni z pierwszych w Europie wdrożyliśmy technologię AMP w naszym serwisie mobilnym, dzięki której nasza strona jest jedną z najszybszych na rynku europejskim – powiedział Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. handlu i marketingu w RTV EURO AGD. – Planujemy dalsze prace nad optymalizacją User Experience naszych użytkowników mobilnych. Jest to niezwykle istotne, bo liczba internautów robiących zakupy przez kanał mobilny będzie rosła z roku na rok.

Aż 57% internautów deklaruje, że podczas zakupów zdarza im się przeglądać oferty na telefonie lub tablecie, a transakcję finalizują np. na laptopie. Spora grupa klientów (68%) korzysta z urządzeń mobilnych podczas zakupów w sklepie tradycyjnym, aby porównać ceny tych samych produktów w sieci.

– W sklepach stacjonarnych i na euro.com.pl mamy taką samą ofertę cenową. Chcemy, aby klienci mieli identyczne doświadczenia zakupowe w kontakcie z naszą marką, niezależnie od kanału sprzedaży – mówi Grzegorz Wachowicz. 

Wszystko wskazuje na to, że rynek e-commerce będzie rósł bardzo dynamicznie. Zwłaszcza że pokolenie digital natives będzie stanowić niebawem już ok. 75% osób aktywnych zawodowo i najsilniejszą grupę nabywczą. A dla tzw. cyfrowych tubylców internet jest naturalnym środowiskiem, z którego korzystają na różnych nośnikach. Z drugiej strony wciąż jest duża grupa klientów, którzy nie wyobrażają sobie zakupów bez odwiedzenia sklepu stacjonarnego.

– Według naszych badań około 30-40 proc. klientów bezwzględnie potrzebuje wsparcia sprzedawcy podczas zakupów. Oznacza to, że proces zakupowy nie przeniesie się do online’u, a sklepy stacjonarne nie będą całkowicie cyfrowe i bezobsługowe. Formuła zakupów w najbliższym czasie radyklanie się nie zmieni – podsumowuje Grzegorz Wachowicz.