Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Biedronka wyhamowała z promocjami. Przecenione towary to niecała połowa sprzedaży



dlahandlu.pl - 7 sierpnia 2019 11:05


W pierwszym półroczu br. sieć Biedronka nie prowadziła tak intensywnych działań w zakresie promocji cenowych, jak w poprzednich okresach. Promocje odpowiadają za 48 proc. sprzedaży w sklepach. Firma była bardzo aktywna promocyjnie jedynie w okresie świąt wielkanocnych.


Grupa Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, podkreśla, że w Polsce obserwuje pozytywne trendy napędzane zarówno wzrostem gospodarczym jaki i wpływem nowych zjawisk społecznych. Firma działa na rynku o dużej konkurencji. Spółka chcąc zachować pozycję lidera inwestuje w strategie reklamowe. W okresie od stycznia do czerwca Biedronka wyprodukowała 91 reklam telewizyjnych i 94 wzorów ulotek reklamowych, które miały za zadanie podkreślenie pozycji cenowej sieci i wyróżnienie innowacyjności brandu. Jako godne uwagi działania reklamowe sieć wskazuje na kampanię wielkanocną, reklamę produktów grillowych (który w Polsce cieszą się dużą popularnością), reklamę ekspresu Delta Q i partnerstwo z Włoską Agencją Handlu, które doprowadziło do ​​promocji prawdziwych włoskich produktów.

W wyniku wielu działań promocyjnych spółki sprzedaż sieci w pierwszym półroczu wzrosła o 7 % (w walucie lokalnej) do ponad 6 mld euro.


.