Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Polska Sieć Handlowa Lewiatan liczy na franczyzobiorców



dlahandlu.pl - 9 sierpnia 2019 09:32


PSH Lewiatan stawia na rozwój poprzez franczyzę. Sieć zainwestowała w wiele rozwiązań mających przyciągnąć potencjalnych partnerów. Spółka dysponuje m.in. Centralnym Biurem Projektowym, Centrum Edukacyjnym Lewiatana czy 450 produktami marki własnej.

Identyfikacja wizualna firmy jest ważnym elementem strategii. Klienci zwracają szczególną uwagę na wystrój sklepów.

W PSH Lewiatan stosowane są sprawdzone rozwiązania mające zapewnić funkcjonalność i atrakcyjność sklepu. W tym celu zostało stworzone Centrale Biuro Projektowe Lewiatana. Jego zadaniem jest wspieranie franczyzobiorców w zaplanowaniu przestrzeni sklepu, wraz z jego zapleczem socjalnym i magazynowym. Projektowane są aranżacje nowo otwartych, jak i już istniejących sklepów. Na podstawie informacji przekazanych od franczyzobiorcy zostają opracowane indywidualne propozycje zawierające m.in. plan powierzchni sklepu, schematy rozmieszczenia grup towarowych, a także wizualizacje zewnętrzną i wewnętrzną placówki.

Kolejnym istotnym czynnikiem w procesie zakupowym są ceny produktów na sklepowych półkach.

– Klienci często zwracają uwagę na stosunek jakości do ceny. Dlatego proponujemy szeroką ofertę – blisko 450 produktów własnej marki w atrakcyjnych cenach. Co więcej, pakiet franczyzowy sieci Lewiatan zapewnia swoim franczyzobiorcom szeroki wachlarz dostawców wraz z wynegocjowanymi warunkami współpracy. Takie rozwiązanie ułatwia właścicielom osiągnięcie pozycji lidera sprzedaży w danym regionie, ponieważ proponowane kontrakty handlowe wpływają na zwiększanie przychodów i rentowność sklepów – mówi Marcin Poniatowski, Członek Zarządu ds. marketingu Sieci Lewiatan.

– Istotnym czynnikiem, dzięki któremu warto wejść we współpracę z siecią franczyzową, są również umowy okołobiznesowe. Pozwalają one na znaczne obniżenie kosztów działalności. Jako partnerzy biznesowi jesteśmy w stanie wynegocjować bardzo korzystne warunki umów dla całej sieci sklepów, a to przekłada się na realne zyski dla poszczególnych przedsiębiorców – dodaje Marcin Poniatowski.

Energia elektryczna, usługi bankowe i finansowe, telefonia komórkowa czy ubezpieczenia, to tylko niektóre elementy pakietu franczyzowego pozwalające franczyzobiorcy na znaczne zmniejszenie wydatków.

Sieć zainwestowała również w Centrum Edukacyjne Lewiatana. Centrum spiera nie tylko franczyzobiorców, ale także pracowników. Dodatkowo każda placówka może zakupić oprogramowanie do kompleksowego zarządzania sklepem.

– Dynamicznie zmieniający się rynek i rosnąca konkurencja wymaga od przedsiębiorców stałej edukacji i dużego zaangażowania, dlatego też PSH Lewiatan stworzył cały projekt szkoleniowy w ramach Centrum Edukacyjnego Lewiatana, tzw. CEL. Składają się na niego dwa typy kursów: pierwszy – platforma szkoleń internetowych, drugi – szkolenia stacjonarne odbywające się w różnych regionach – mówi Marcin Poniatowski.

Udostępnianie swojej marki wraz z przekazaniem wiedzy na temat prowadzenia firmy to sprawdzony sposób na dołączenie do biznesu franczyzowego. Przystąpienie do programu franczyzowego wymaga spełnienia pewnych kryteriów. Na przykładzie Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan należy dysponować punktem handlowym o odpowiedniej lokalizacji, posiadać stabilną sytuację finansową, a także pozytywną opinię w środowisku kupieckim, oraz być gotowym do przyjęcia konkretnej strategii działania.