Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Amazon dyskretnie przejmuje polski rynek e-commerce



pr, dlahandlu.pl - 9 sierpnia 2019 10:35


Amazon realizuje kolejne etapy planu dominacji w sektorze handlu. Po rewolucji w handlu przyszła pora na krok w kierunku pełnej autonomii biznesowej – własne usługi kurierskie.

­­Amazon liczy, że obsługując samodzielnie dostawy, będzie w stanie znacznie przyspieszyć czas wysyłki i skłonić większą liczbę osób do kupowania swojego abonamentu.

– Tego typu usługa testowana jest już od 2017 roku, kiedy to ruszył program beta w Los Angeles i pojawiły się pierwsze zakulisowe informacje na temat tego, że Amazon miałby wejść w zadania kurierskie. Co ma wyróżniać ich ofertę to fakt, że dostawa będzie realizowana również podczas weekendu, co jest całkowitą nowością w świecie tanich przesyłek – tłumaczy Sascha Stockem, prezes Nethansy. – Dotychczas istniała możliwość zamówienia takiej usługi dodatkowo, ale koszt był na tyle wysoki, że mało kto się na to decydował – dodaje Stockem.

Od pewnego czasu testowana jest usługa, dostarczania przesyłek za pomocą autonomicznych dronów. Ich usługi logistyczne będą dostępne dla różnych podmiotów, nawet niezrzeszonych w ramach platformy Amazonu.

Przychody UPS (który realizuje sporą część dostaw Amazona) za 12 msc, wyniosły ponad 71 mld dol, co stanowi wzrost o 5,46% rok do roku. Jak podaje raport Amazona, na realizację programu wysyłkowego, Amazon wydał w 2018 r. ponad 29 mld dol.

- Produkty z tej platformy są dostarczane do Polski, chociaż sam sklep z domeną amazon.pl, nie jest jeszcze dostępny. Po wpisaniu tego adresu w przeglądarce internetowej, jesteśmy przenoszeni do niemieckiej wersji serwisu. Prawdopodobnie będzie to trwało tak długo, aż firma Jeffa Bezosa, oficjalnie uruchomi sklep z domeną amazon.pl – podpowiada CEO Nethansy