Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Żabka: Małe sklepy, ale duże przychody



dlahandlu.pl - 9 sierpnia 2019 11:11


Przychody spółki Żabka Polska wyniosły w ubiegłym roku 7 032 744 679 zł wobec 6 568 865 750 zł rok wcześniej. Wyższe przychody generują tylko takie sieci jak: Biedronka, Lidl, sklepy spółki Eurocash, Auchan, Tesco, Kaufland, Carrefour i Rossmann. Żabka wyprzedza jednak pod tym względem Castoramę czy Makro.

Sieć Żabka miała na koniec 2018 r. około 5,4 tys. placówek, z czego 3100 w nowym formacie. Sklepy po remodelingu, określane wewnątrz firmy jako format galaxy, przyciągają do sklepów nawet 30 proc. nowych klientów. Na koniec grudnia 2017 roku do sieci należało 4900 sklepów. W rok Żabce przybyło 500 placówek.

Do końca tego roku w sieci ma działać ok. ponad 6 tys. sklepów. Sieć szacuje, że potencjał rozwoju s to nawet 10,5 tys. sklepów Żabka.

Format sklepów Żabka odpowiada na potrzeby zabieganych klientów. Z tego powodu sklepy sieci można znaleźć już nie tylko w osiedlowych blokach, centrach miast czy w pobliżu węzłów komunikacyjnych, ale także m.in. w Hotelu Hampton by Hilton czy warszawskim metrze. Żabka stawia również na rozwój sklepów sezonowych.

Sieć chce przyciągnąć do siebie nowym franczyzobiorców przede wszystkim obietnicą wysokich zarobków. W ofercie spółki możemy przeczytać, że partnerów Żabki czeka 12 000 złotych podstawowego przychodu + 3000 złotych miesięcznie przez pierwsze pół roku, a na start potrzeba jedynie 5000 złotych.