Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Pomimo zawirowań wokół marki, Spar Polska notuje 5,5-proc. wzrost przychodów



dlahandlu.pl - 9 sierpnia 2019 12:22


Sieć SPAR Polska raportuje wzrost w pierwszej połowie roku o 5,56 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r.

Sieć odnotowała wzrost o 5,56% LfL mimo jedynie jednej handlowej niedzieli w miesiącu w porównaniu z dwiema niedzielami, podczas których obowiązywał zakaz handlu w analogicznym okresie 2018 r.

– Wzrost pokazuje siłę konceptu SPAR Polska wspierającego lokalnych producentów i dostawców, przedsiębiorczość lokalnych właścicieli sklepów skupionych w systemie franczyzowym oraz skuteczność, pomimo okresowych trudności, przestawienia się sieci na większe niż w przeszłości korzystanie z wyselekcjonowanych partnerów hurtowych, zapewniających dostawy dla sklepów do czasu pozyskania inwestora – komentuje sieć.

Pomimo trwającego w tle sporu dotyczącego licencji SPAR na polskim rynku (w którym polska spółka stoi na stanowisku, iż próba odebrania licencji nie miała podstaw i działania w celu przejęcia sklepów sieci stanowiły czyn nieuczciwej konkurencji - przyp.red), SPAR Polska kontynuował otwarcia nowych sklepów: 2 w Krakowie, Janowie Lubelskim czy Ciągowicach. Jeden ze sklepów w Rzeszowie został powiększony i przeniesiony do nowego obiektu. Kolejny sklep w sieci SPAR Polska zostanie otwarty z końcem sierpnia w Chochołowie.