Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Analityk: Ekspansja we wschodniej części Polski będzie wyzwaniem dla Dino



dlahandlu.pl - 13 sierpnia 2019 11:02


Wyniki Dino za pierwszy kwartał tego roku były dobre pomimo negatywnego wpływu Wielkanocy i zakazu handlu w niedziele. W drugim kwartale wpływ Wielkanocy się odwrócił a liczba dni handlowych spadła w znacznie mniejszym stopniu niż w poprzednim kwartale. Oczekuję, że przychody i EBITDA Dino w drugim kwartale urosły o 36 proc. i 45 proc. r/r – mówi Łukasz Wachełko, zastępca kierownika działu Research w polskim oddziale Wood&Co, w rozmowie z dlahandlu.pl.

Ekspert Wood&Co optymistycznie ocenia plany Dino co do planów otwarć nowych sklepów. Przypomnijmy, Dino zakłada, że siec jego sklepów przekroczy liczbę 1.200 placówek w 2020 roku.

- Spółka planuje zwiększać liczbę otwartych sklepów o 20% każdego roku. W świetle otwarć pierwszego półrocza tego roku i planów spółki zakładam, ze Dino zakończy rok 2019 z 1.219 sklepów – mówi Łukasz Wachełko.

Zwraca on jednak uwagę także na możliwe ryzyka dla dalszego wzrostu sieci.

- Moim zdaniem największym ryzykiem jest wyjście poza strefę komfortu w południowo-zachodniej Polsce i zmierzenie się z innymi konkurentami i klientami we wschodniej części kraju - mówi. Dodaje, ze rozwojowi Dino sprzyja prosty i powtarzalny model sklepu budowanego przez powiązaną spółkę.