Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Galeria Malta chce być galerią społecznościową



pr, dlahandlu.pl - 13 sierpnia 2019 13:44


Galeria Malta wchodzi w okres wielkiej modernizacji. Poznańskie centrum handlowe zyska nowe funkcje, pojawią się nowi najemcy oraz jeszcze więcej rozrywki.

Galeria Malta przechodzi ważną przemianę, do której dojrzała po dziesięcioletniej obecności
w Poznaniu. Sierra Balmain przez ostatnich 7 miesięcy uważnie analizowała rynek, zachodzące w nim zmiany oraz preferencje konsumentów, by finalnie wypracować właściwą i spójną z dziedzictwem tego miejsca strategię rozwoju. Z przeprowadzonych badań wynika, że mieszkańcy Poznania – przyjeżdżający na Maltę – nie potrzebują kolejnej, typowej galerii handlowej. Potrzebują raczej miejsca, w którym będą mogli równie dobrze odpocząć, spotkać się ze znajomymi, obejrzeć wystawę, pójść do kina, spędzić czas, uprawiając ulubiony sport, a przy tym zrobić zakupy.

 Obiekt ulegnie niespotykanej transformacji. Odmieniona oferta i dobór najemców centrum harmonijnie dopełnią wachlarz atrakcji skupionych wokół Jeziora Maltańskiego. Przyszłość nieruchomości komercyjnych, takich jak Galeria Malta, opiera się na ich roli społecznej. To całkowita zmiana funkcji galerii handlowych – odejście od tradycyjnie rozumianego retailu na rzecz tworzenia galerii społecznościowych, w których dominują role społeczne, kulturalne i towarzyskie. Tego typu miejsca sprzyjają kontaktom z innymi ludźmi i wspólnemu przeżywaniu emocji oraz naturalnie wpisują się w miejską przestrzeń publiczną.

Pierwszy etap zmian już się rozpoczął. Część powierzchni centrum zachowa swoją dotychczasową funkcję, głównie zakupową. W związku z prowadzonymi pracami lokalizacje niektórych sklepów zmienią się. W Galerii pozostaną obecni, lubiani przez klientów najemcy: CCC, TK Maxx, H&M, Carry, New Yorker. Na parterze centrum ulokują się również nowe marki, z ofert których klienci Malty będą mogli korzystać już jesienią 2019. Po zakończeniu relokacji najemców, przestrzeń na pierwszym piętrze zostanie zaadaptowana pod prace rearanżacyjne. Poziom +1 całkowicie zmieni swój kształt i charakter. Powstanie zupełnie nowa przestrzeń – otwarta, ale spójna z resztą Galerii, składająca się z wielofunkcyjnych stref, w naturalny sposób łączących się w jedno atrakcyjne miejsce spędzania czasu, wypoczynku oraz zakupów.

- Handel będzie najlepiej funkcjonował, gdy zostanie zlokalizowany na parterze oraz w zachodniej części pierwszego piętra Galerii. Taka koncentracja pozwoli na zachowanie płynnego przepływu klientów, łatwiejszą, intuicyjną nawigację po obiekcie oraz skupienie funkcji handlowej w jednym miejscu. Naszym klientom dostarczymy szeroką ofertę zakupową, uzupełnioną o miejsca do wypoczynku, pracy, jedzenia, organizacji wydarzeń kulturalnych i wystaw – mówi Monika Idźkowska, dyrektor działu Asset Management, Sierra Balmain.

W Galerii Malta nie zabraknie dotychczasowych, popularnych miejsc rozrywki, jednak ich portfolio będzie się znacząco rozwijać, uzupełniając dotychczasową ofertę centrum – otwarty w czerwcu Lider Plac Zabaw, 10-salowe Multikino, największy w Poznaniu klub squasha, dwa escape room’y, Poznańską Szkołę Akrobatyki, klub fitness Saturn, a wkrótce także placówkę medycznej sieci enel-med.

- Zaczynając pracę nad nową strategią rozwoju Galerii Malta, chcieliśmy ją zdefiniować na nowo. Punktem wyjścia było zrozumienie ewoluujących potrzeb naszych klientów oraz roli centrum jako instytucji społecznej i jej poszczególnych funkcji. Myślę, że dobrze je przeanalizowaliśmy, czego wynikiem będzie nowy design, oferta handlowa i gastronomiczna, jak również podejście do Klienta. Centrum zmieni się w coś, czego w Poznaniu i nigdzie indziej jeszcze nie było! Pragniemy, aby charakter tego miejsca, a zwłaszcza niezwykła lokalizacja Galerii Malta jeszcze lepiej służyła mieszkańcom Poznania w realizacji ich najróżniejszych potrzeb i pragnień. Wierzymy w siebie, w nasz twórczy i organizacyjny potencjał – komentuje zmiany Lech Polański, dyrektor centrum.

Galeria Malta to jedno z największych centrów handlowo-rozrywkowych w Poznaniu, zarządzane przez Sierra Balmain.