Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Sprzedaż Mango rośnie



propertynews.pl - 13 sierpnia 2019 15:05


Mango/MNG Holding zamknął rok 2018 ze wzrostem sprzedaży wynoszącym 40 milionów euro, osiągając łączny zysk w wysokości 2233 milionów euro. To wzrost o 1,8 proc. w porównaniu do 2017 roku. Zwiększenie obrotów w połączeniu z mniejszym wpływem z wyprzedaży i promocji pozwolił firmie na skok marży brutto o dwa i pół punktu – do 58,5 proc. Daje to wzrost w wysokości 78 milionów euro. Wartość EBITDA wyniosła 135 milionów euro, czyli o 17 proc. więcej niż w poprzednim roku. Firma odnotowała również wzrost zysku brutto o 36 proc., a po zaksięgowaniu podatków, wynik netto był ujemny i wyniósł minus 35 mln euro.

– W 2018 roku, w skomplikowanym otoczeniu i przy pełnej transformacji branży modowej, klienci docenili nasze kolekcje i udało nam się zwiększyć sprzedaż, co nie miało miejsca w latach poprzednich. Dzięki temu osiągnęliśmy zrównoważony wynik operacyjny, a nasza wartość EBITDA wzrosła, co z kolei pozwoli nam wypełnić nasz plan strategiczny, a także kontynuować redukcję zadłużenia i kosztów finansowych – mówi Toni Ruiz, dyrektor generalny Mango.

W ciągu ostatnich dwóch lat firma zmniejszyło o połowę zadłużenie finansowe netto z 617 milionów euro do 315 milionów. Zeszłoroczna redukcja wyniosła 100 milionów euro. Ponadto w grudniu 2018 roku, firma podpisała umowę refinansowania o ważności do 2023 roku, która oferuje znacznie wygodniejsze warunki spłaty.

 Linie biznesowe Man, Kids i Violeta odpowiadały za 18% sprzedaży. – Tendencja wzrostu sprzedaży Mango utrzymała się w pierwszej połowie 2019 roku, przy jednoczesnym wzroście o ponad 50 mln w porównaniu z analogicznym okresem z 2018 roku. Są to bez wątpienia doskonałe wieści – mówi Toni Ruiz.

Sprzedaż online wzrosła szybciej niż oczekiwano, osiągając przyrost 20 proc.

To właśnie w sprzedaży online Mango odnotowało najszybszy wzrost, przekraczając nawet swoje własne prognozy. W 2018 roku sprzedaż wzrosła bowiem o 31%, osiągając wartość 445 mln euro, co stanowiło 20% całkowitego obrotu. Mango miało w planach osiągnąć tę wartość do końca 2020 roku, a obecnie, po zrewidowaniu swoich celów finansowych, planuje wygenerować 25% w 2019 roku i 30% w 2020.

MANGO działa w 110 krajach i prowadzi sprzedaż online w ponad 80 z nich. Po otwarciu sklepu internetowego na Ukrainie, marka pracuje nad wejściem na nowe rynki zgodnie ze swoją strategią „omnichannel”, tym samym chcąc zapewnić sobie obecność we wszystkich krajach, w których ma już sklepy fizyczne.

Aby sprostać wymaganiom sprzedaży internetowej, grupa dysponuje ośmioma hurtowniami logistycznymi na całym świecie. We wrześniu grono to powiększy się do dziewięciu wraz z otwarciem nowej placówki logistycznej w Meksyku.

Łączna liczba sklepów wyniosła 2233, czyli o siedem mniej niż w roku poprzednim. Podobną ewolucję szacuje się na rok 2019.

W pierwszej połowie 2019 roku MANGO ogłosiło także współprace z partnerami biznesowymi na rynku chińskim (Hangzhou Jingzhe Clothing), kanadyjskim (Hudson's Bay) oraz w Stanach Zjednoczonych (Macy's), które przewidują zarówno sprzedaż online za pośrednictwem swoich portali, jak i otwarcie fizycznych punktów sprzedaży w tych krajach.