Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Tesco pogrążyło Auto Spa



dlahandlu.pl - 14 sierpnia 2019 09:17


Działania Tesco w Polsce mocno odbiły się na sieci myjni Auto Spa. Przychody firmy zmniejszyły się aż o 85 proc.

Grupa Fince Holding, która prowadzi sieć myjni Auto Spa uzyskała w drugim kw. br.  przychody o blisko 85 proc. niższe niż w analogicznym okresie w roku 2018 i wyniosły 364 tys zł.

- (...) na zmniejszenie obrotów w Grupie wpływ miał głównie znaczny spadek obrotów w Auto-Spa  z powodu zatrzymania operacji na wszystkich myjniach Tesco oraz niekonsolidowanie wyników spółki czeskiej. (...) spółka Auto-Spa czekała na rozpatrzenie przez Sąd złożonych wniosków o upadłość i restrukturyzację. Postanowieniem Sądu Rejonowego dla Wrocławia-Fabrycznej VIII Wydział Gospodarczy ds. upadłościowych i restrukturyzacyjnych dnia 05 czerwca 2019 r., otwarte zostało postępowania sanacyjne Spółki Auto-Spa. Jednocześnie tym samym postanowieniem Sąd oddalił wniosek Auto-Spa o ogłoszenie jej upadłości. Pomimo zmiany uzgodnionych wcześniej warunków współpracy przez Tesco, zarząd Auto-Spa aby uniknąć pokrzywdzenia wierzycieli, zgodził się na pogorszone parametry współpracy. Tesco Polska jednak wycofało się z uzgodnień i nie przyjęło złożonej oferty. Jedynie poinformowało spółkę o kolejnej fazie sprzedaży swoich obiektów, gdzie znajdują się myjnie Auto-Spa. W ocenie Zarządu powyższe działania będą miały negatywny wpływ na prowadzenie działalności przez Grupę. Zarząd Fince pracuje więc nad różnymi scenariuszami dalszych działań - czytamy w liście zarządu do akcjonariuszy.

Znaczna część myjni spółki znajduje się przy obiektach handlowych, w tym największa liczba właśnie przy obiektach sieci Tesco.

Przypomnijmy, że 11 marca Auto-Spa otrzymało od Tesco Polska wypowiedzenie w trybie natychmiastowym umów najmu dla 15 lokalizacji na terenie Polski. Dwa dni później Auto-Spa otrzymało od Tesco Polska sp. z o.o. wypowiedzenie w trybie natychmiastowym umów najmu dla 6 lokalizacji.

Sieć Tesco w Polsce przychodzi obecnie proces restrukturyzacji. Sieć zamyka nierentowne sklepy, sprzedaje 8 hipermarketów, a pozostałe hipermarkety zmniejszają swoją powierzchnię o ok. jedną trzecią.