Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Sieci Lidl, Biedronka i Carrefour wydały łącznie 20 mln zł na reklamę telewizyjną



dlahandlu.pl - 16 sierpnia 2019 10:12


W sierpniu sieci handlowe postanowiły przypomnieć o sobie telewidzom, szczególnie ze względu na planowane zakupy wyprawki szkolnej. Z danych firmy Nielsen wynika, że w tydzień (5-11 sierpnia) Lidl przeznaczył na reklamę telewizyjną 11 445 931 zł, Biedronka 4 420 103 zł a Carrefour 3 915 832 zł.

Te trzy sieci znalazły się na czele zestawienia TOP 10 brandów z największymi wydatkami reklamowymi. Kolejne miejsca zajmują operatorzy komórkowy, banki oraz środki farmaceutyczne.

Wydatki są podane według oficjalnych cenników stacji TV.

Inwestycje w reklamę na pewno się zwrócą. Zgodnie z danymi firmy Deloitte w tym roku polska rodzina przeznaczy na wyprawkę szkolną średnio 1 718 zł. Ponad dwie trzecie tej sumy pochłoną ubrania, buty oraz przybory szkolne. 69 proc. Polaków na szkolne zakupy wybierze się w sierpniu.

Na zakupy Polacy wybiorą się głównie do księgarń stacjonarnych, dyskontów (np. Biedronki, Lidla), sieciówek odzieżowych (np. H&M, Reserved, Zara) i hipermarketów (np. Tesco, Auchan).