Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

KIR: 75 proc. millenialsów robi zakupy online



dlahandlu.pl - 19 sierpnia 2019 10:33


Trzech na czterech przedstawicieli tzw. pokolenia milenialsów robi zakupy w Internecie – tak wynika z tegorocznego badania, przeprowadzonego przez Kantar TNS*, na zlecenie KIR i Związku Banków Polskich. Niewiele mniej klientów e-sklepów jest wśród młodszego pokolenia, tzw. pokolenia Z. Natomiast w generacji 40-latków online kupuje co drugi badany.

Niezależnie od wieku, Polacy nie różnią się w ocenie przydatności nowoczesnych rozwiązań związanych z płatnościami w sieci. Odsetek osób, które chciałyby, aby takie metody płatności jak przelewy natychmiastowe stały się obowiązującym standardem w bankach, jest podobny we wszystkich kategoriach wiekowych.
75 proc. przedstawicieli tzw. pokolenia Y (urodzeni w latach 80-tych i 90-tych), kupuje online. Nieco rzadziej (67 proc.), zakupy w sieci robią przedstawiciele tzw. pokolenia Z (urodzeni po 2000 r.). Z kolei wśród 40-latków (pokolenie X), w sieci kupuje co druga osoba (50 proc.). Klientem e-sklepów jest niemal co czwarty ankietowany 50-latek, i co dziesiąty badany w wieku 60+.
Najwięcej zwolenników przelewów natychmiastowych, takich jak obsługiwany przez KIR system Express Elixir, jest wśród przedstawicieli pokolenia Z. Aż 42 proc. przedstawicieli tej grupy wiekowej uważa, że przelewy natychmiastowe powinny być standardem.

37 proc. badanych szuka na stronie sklepu logotypu swojego banku (za wyjątkiem grupy 61+). Z kolei logotypu preferowanego systemu płatności, takiego jak Paybynet, szuka na stronie ok. 16 proc. badanych. Gotówką przy odbiorze chętniej płacą najmłodsi ankietowani – niemal 44 proc. przedstawicieli pokolenia Z, przedkłada gotówkę, nad elektroniczne metody płatności. W pozostałych grupach wiekowych odsetek ten oscyluje wokół 35 proc.