Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Sklepy Spar w Polsce wprowadzają alternatywę dla opakowań jednorazowych



dlahandlu.pl - 19 sierpnia 2019 10:53


Spar Polska zachęca swoich franczyzobiorców do promowania troski o środowisko, pomagając ich klientom ograniczyć ilość zużywanych opakowań w ramach akcji #GrajWzielone.



 W ramach działań związanych z ograniczaniem ilości wykorzystywanego jednorazowego plastiku, Spar Polska zachęca sklepy zrzeszone w sieci do umożliwienia klientom przynoszenia własnych opakowań, które można wykorzystać przy zakupie produktów na wagę (np. mięsa, wędlin, serów, ryb czy ciast). Pierwsze sklepy z charakterystycznym drzewkiem w logo w naszym kraju już zaoferowały swoim klientom taką możliwość.

- Praktyka ta jest zgodna z niedawno opublikowanym stanowiskiem Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Umożliwiając klientom korzystanie z własnych opakowań wielorazowego użytku, sklepy SPAR Polska mogą odpowiedzieć konkretnym działaniem na potrzeby świadomych konsumentów, dla których coraz ważniejszą rolę w codziennym życiu odgrywa idea zero czy less waste – dodaje Michał Zych, Dyrektor Marketingu sieci.

SPAR Polska już na początku 2018 r. wprowadził do swoich sklepów reklamówki pozwalające na ich wielokrotne użycie oraz dodatkowo zawierające środek powodujący oksy-biodegradację tworzyw sztucznych. Obecnie sieć testować będzie z wybranymi sklepami zainteresowanie klientów alternatywą dla innych rozwiązań z tworzyw sztucznych w postaci bawełnianej torby wielokrotnego użytku oraz wykonanych z poliestru pochodzącego z recyklingu – wielorazowych worków na owoce i warzywa. Worki wielorazowe stanowią przyjazną dla środowiska alternatywę dla jednorazowych worków HDPE.

Sieć podkreśla, że nie wprowadza obowiązku korzystania z którejś z proekologicznych metod pakowania, a formę rekomendacji, pozostawiając ostateczny wybór właścicielom sklepów.