Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Mastercard walczy z "szyldozą"



pr, dlahandlu.pl - 19 sierpnia 2019 13:17


Druga edycja inicjatywy DobryZnak, realizowanej przez Mastercard we współpracy z McCann Worldgroup oraz ze stowarzyszeniami Traffic Design i MiastoDwa, dobiegła końca. Jej efektem jest rewitalizacja szyldów i witryn sześciu sklepów oraz lokali usługowych w Elblągu. Celem akcji jest walka z jedną z najczęstszych „chorób” przestrzeni miejskiej – „szyldozą”, czyli chaosem estetycznym spowodowanym licznymi, często kolorowymi i krzykliwymi szyldami, reklamami czy naklejkami w oknach punktów handlowych i usługowych.

Elbląg wygrał głosowanie internautów, które odbywało się na fanpage’u :DobryZnak. W głosowaniu wzięło udział ponad tysiąc osób z całej Polski. Rywalami Elbląga były Inowrocław, Jaworzno, Sosnowiec, Szczecin oraz Zakopane. Nowy wygląd, wpisujący się w estetykę okolicznej przestrzeni miejskiej, zyskały m.in. sklep spożywczy „Teresa”, sklep wędkarski „Spławik” oraz punkt usługowy „Elpuch”, zajmujący się czyszczeniem pierza.

 - Ładne witryny to i ładna ulica. Wcześniej ta okolica była zaniedbana, ale dzięki inicjatywie :DobryZnak od Mastercard zmieniła swój kolor, swój wystrój. Dla mnie najważniejsze jest zadowolenie klientów, uśmiech ludzi i fakt, że przychodzą do mnie kolejny raz” – mówi Pan Krzysztof z Zakładu Czyszczenia Pierza „Elpuch”.

Beneficjentami inicjatywy :DobryZnak są nie tylko właściciele lokali handlowo-usługowych, ale również mieszkańcy miast. Ci pierwsi otrzymują pomoc w rewitalizacji szyldów. Mastercard oferuje im ponadto pomoc przy wdrożeniu infrastruktury do akceptacji płatności bezgotówkowych, dzięki wsparciu Fundacji Polska Bezgotówkowa. Z kolei mieszkańcy zyskują przyjaźniejsze otoczenie i estetykę punktów handlowo-usługowych, harmonijnie wkomponowanych w architekturę miejską.