Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Dino w I półroczu 2019: 81 nowych sklepów i 3,5 mld zł przychodu



dlahandlu.pl - 19 sierpnia 2019 20:58


Przychody ze sprzedaży Dino Polska od stycznia do czerwca 2019 r. wyniosły 3,5 mld zł. W tym czasie spółka otworzyła 81 marketów, a także uruchomiła nowe centrum logistyczne i rozpoczęła budowę kolejnego. Dino Polska S.A. na rozwój sieci przeznaczyła w pierwszym półroczu 2019 r. 434 mln zł, o 55,9% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

Przychody ze sprzedaży Dino Polska S.A. osiągnęły poziom 3,5 mld zł, co stanowi wzrost o 30,5% rdr. Towarzyszył temu wzrost wyniku EBITDA o ponad 36,8% i dalsza poprawa marży EBITDA do 8,9% (+ 0,4 pp. rok do roku). Wzrost sprzedaży LfL w pierwszej połowie roku wyniósł 11,1%.

– Obserwujemy pozytywne reakcje na nowe otwarcia marketów Dino, które szybko zyskują zaufanie konsumentów. Wysoka dynamika sprzedaży like-for-like oraz rosnąca liczba dokonywanych zakupów w marketach Dino są najlepszą oceną, jaką klienci mogą wystawić naszej ofercie produktowej, którą kształtujemy z dużą uwagą, głównie w oparciu o produkty świeże i markowe. – mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

W tym czasie otwartych zostało 81 nowych sklepów, dzięki czemu na koniec czerwca br. pod szyldem Dino funkcjonowało 1056 marketów. Stanowi to wzrost o 207 sklepów (tj. 24%) w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej. Na przestrzeni trzech lat, do 30 czerwca 2019 r., liczba sklepów w sieci Dino zwiększyła się o 499, czyli niemal podwoiła się.

Nakłady inwestycyjne poniesione przez Dino Polska S.A. w pierwszym półroczu 2019 r. wyniosły 434 mln zł w porównaniu do 278 mln zł w analogicznym okresie 2018 r. Przeważająca część środków została przeznaczona na rozwój sieci Dino o nowe markety oraz na rozwój zaplecza logistycznego. W pierwszej połowie 2019 r. spółka ukończyła budowę własnego centrum dystrybucyjnego w Wolborzu w województwie łódzkim, które zastąpi wynajmowany magazyn w Piotrkowie Trybunalskim. Spółka rozpoczęła także kolejną inwestycję w centrum dystrybucyjne w miejscowości Łobez w województwie zachodniopomorskim. Nowe centra dystrybucyjne będą obsługiwać rosnące dostawy towarów do istniejących marketów Dino i wspierać dalszą ekspansję geograficzną sieci. Zwiększą one także możliwości współpracy z producentami produktów spożywczych z tych regionów.

– Ofertę naszych sklepów opieramy głównie o produkty świeże, które stanowią blisko 40 proc. naszej sprzedaży. Zależy nam na tym, aby w jak największym stopniu pochodziły one od polskich producentów, pokonując zarazem jak najkrótszą drogę do naszych centrów dystrybucyjnych, dlatego chętnie nawiązujemy współpracę z regionalnymi producentami warzyw i owoców oraz produktów mlecznych. Nowo otwarte centrum dystrybucyjne w Wolborzu koło Piotrkowa Trybunalskiego będzie ku temu dobrą okazją – dodał Szymon Piduch.

Dino Polska oczekuje, że pozytywne trendy makroekonomiczne będą się utrzymywały także w kolejnych kwartałach, co powinno mieć dobry wpływ na rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Maleje bezrobocie i zwiększa się dochód rozporządzalny Polaków, dzięki czemu stopniowo zwiększają oni swoje wydatki na konsumpcję. Sytuację gospodarstw domowych poprawiają dodatkowo dotychczasowe i nowo uruchamiane programy socjalne rządu.