Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Google Barometr: Kupujemy coraz więcej foteli-uszaków zamiast skórzanych sof



dlahandlu.pl - 20 sierpnia 2019 09:40


Według raportu Google Consumer Barometer 2018 Polacy coraz częściej szukają foteli
i krzeseł, ich wyszukiwanie wzrosło o 57% (najszybszy wzrost rok do roku w lutym 2019 r.). Chętnie wyszukiwane są również stoły (wzrost o 47%).

 Urządzając salon, odchodzimy od popularnych skórzanych wypoczynków na rzecz uszaków (wzrost o 104%) oraz foteli wiszących (wzrost o 35%). Wiodącym stylem podczas wyszukiwania mebli w ogóle jest styl “glamour”. Do polskich sypialni coraz częściej trafiają toaletki (wzrost wyszukiwań o 240%) i nowe materace (wzrost aż o 370%).


Nowe trendy widać też w polskich kuchniach, o 13% spadło zainteresowanie białymi zabudowami. Wzrosło natomiast wyszukiwanie kuchni szarych (o 15%), a także połączenia czerni z drewnem (o 50%). Choć Polska jest silnym producentem mebli, wciąż jednak najchętniej kupujemy w zagranicznych sieciówkach. W lutym 2019 Ikea zanotowała 25,2% wyszukiwań, Leroy Merlin 12,8%, a Castorama 12,5%.

Mebli szukamy głównie jesienią – największa liczba wyszukiwań przypadła w 2018 roku
w listopadzie, w czasie Black Friday.