Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

CCC zwiększyło sprzedaż w II kw. ale zysk netto mocno spadł



dlahandlu.pl - 20 sierpnia 2019 09:47


Sprzedaż Grupy CCC w drugim kwartale 2019 roku wzrosła rdr o 29 proc. do 1 641,5 mln zł wobec 1 270,7 mln zł rok wcześniej. Sprzedaż w kanale e-commerce wzrosła rdr o 50 proc. Liczba sklepów w całej sieci wzrosła o 12 proc., do 1 212 placówek.

Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły o 38 proc., do 690,3 mln zł, z 501 mln zł. Na wzrost kosztów złożyły się: koszty związane z rozwojem organicznym (60 mln zł) oraz związane z przejęciami (117 mln zł).

CCC odnotowała w drugim kwartale 96,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej  (240,6 mln zł zysku rok wcześniej).

Sprzedaż w segmencie e-commerce wyniosła 349 mln zł (232 mln zł w drugim kwartale roku poprzedzającego, wzrost o 50 proc. r/r).

Na koniec II kw. 2019, łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC  wynosiła ponad 701,8 tys. mkw. (rok wcześniej 602,8 tys.) i liczyła 1 212 sklepów (rok wcześniej 1 085).

Przeczytaj także:

Analitycy: Wyniki CCC obciążone kosztami przejęć