Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Poczta Polska notuje rekordy w obsłudze paczek dzięki współpracy z Żabką, Ruchem i Orlenem



dlahandlu.pl - 20 sierpnia 2019 12:33


Z danych Poczty Polskiej wynika, że wolumen przesyłek, który trafił do sieci Odbiór w Punkcie w pierwszych czterech miesiącach tego roku przekroczył połowę wolumenu osiągniętego w całym 2018 roku. W samym kwietniu 2019 roku dynamika wyniosła 242 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

– Z miesiąca na miesiąc potwierdza się, że Polacy kupują coraz częściej i robią więcej zakupów przez internet. Coraz bardziej cenią sobie funkcjonalność, jaką oferujemy im w ramach usługi Odbiór w Punkcie. Dzięki niej klienci sami decydują kiedy i gdzie odbiorą swoją paczkę – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

Poczta Polska jest partnerem najczęściej wybieranej przez Polaków internetowej platformy handlowej – Allegro.pl. W sierpniu ubiegłego roku została uruchomiona  nowa usługa – Allegro Smart!.  Obecnie usługą Allegro Smart! objętych jest ok 60 milionów, czyli ponad połowa ofert na Allegro. Wystarczy, że klient dokona zakupu za min. 40 zł od jednego sprzedającego, którego oferty objęte są tym programem, a otrzyma darmową dostawę do wybranego punktu odbioru wybranego spośród ponad 11,6 tys. lokalizacji. Dodatkowo klienci korzystający z Allegro Smart! odstępujący od zakupu mogą skorzystać z bezpłatnego zwrotu przesyłki. Wprowadzenie usługi wpłynęło na zwiększenie liczby zakupów: klienci korzystający z Allegro Smart! kupują ok 6 razy częściej niż inni klienci.

Sieć Odbiór w Punkcie Poczty Polskiej to już 11,6 tys. lokalizacji, które tworzą placówki pocztowe, stacje PKN Orlen, kioski i saloniki prasowe Ruchu oraz Żabka.  –  Nasi klienci są coraz bardziej zabiegani i szukają szybkich, gotowych rozwiązań, ułatwiających codzienne życie. Żabka odpowiada na ich potrzeby. W ponad 5,7 tys. naszych sklepach można kupić kanapkę na śniadanie, wypić kawę czy też nadać przesyłkę. Od początku roku w naszej sieci obsłużyliśmy o 260 % więcej paczek Poczty Polskiej niż w całym 2018 r., a ich liczba stale rośnie. Klienci korzystają z tej usługi doceniając bardzo dobre lokalizacje naszych sklepów m.in. w centrach miast, biurowcach, czy metrze oraz dogodne godziny otwarcia. Dzięki Żabce mogą odebrać paczkę w drodze do pracy czy domu i poświęcą na to średnio tylko 35 sekund – mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska.

W ramach rozbudowy sieci, Poczta Polska sukcesywnie oddaje do użytku automaty paczkowe, z których można odebrać przesyłkę w samoobsługowych strefach 24h w placówkach pocztowych oraz w sklepach Biedronka. Do końca października klienci spółki będą mieli do dyspozycji 200 tego typu maszyn na terenie całego kraju.

Punkty odbioru i urządzenia samoobsługowe to jedna z najchętniej wybieranych metod dostawy przez klientów e-sklepów. Wśród głównych zalet usługi Odbiór w Punkcie wymieniają przede wszystkim wysoką skuteczność doręczeń (przesyłki czekają na odbiór minimum 7 dni bez dodatkowych opłat), elastyczne godziny odbioru (możliwość zgłoszenia się po przesyłkę w późnych godzinach wieczornych oraz w weekendy), a także wygodę.