Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Carrefour wprowadza „ciche godziny” do sklepów w Warszawie



dlahandlu.pl - 29 sierpnia 2019 14:55


Z myślą o zwiększeniu komfortu klientów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz nadwrażliwością sensoryczną, Carrefour Polska wprowadza „ciche godziny” do wybranych sklepów w Warszawie.

W sklepach objętych testami akcji, od poniedziałku do soboty, na 60 minut zostaną przygaszone światła, wyłączona muzyka oraz przestaną być nadawane komunikaty głosowe. Zwolni się też tempo obsługi klientów na linii kas.

„Ciche godziny” będą odbywały się codziennie między 15:00 a 16:00. Testy akcji były prowadzone przy współpracy z dwiema warszawskimi fundacjami specjalizującymi się w dbaniu o osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z nadwrażliwością sensoryczną: Fundacją SYNAPSIS i Fundacją Kultury bez Barier, w dwóch popularnych hipermarketach Carrefour: w Galerii Północnej (ul. Światowida 17) oraz w Galerii Mokotów (ul. Wołoska 12).

- Poprzez testy w dwóch sklepach w Warszawie chcemy wypracować jak najbardziej optymalny model tej inicjatywy dla klientów z nadwrażliwością sensoryczną. Mamy nadzieję, że to rozwiązanie spotka się z pozytywnym odbiorem wszystkich naszych klientów - mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska.

Wprowadzenie „cichych godzin” jest działaniem wpisującym się w partnerstwo Carrefour Polska w ramach ministerialnego Programu Dostępność Plus, którego firma jest sygnatariuszem. Ostatnio, w Galerii Morena należącej do Carrefour, sieć wprowadziła również system znaczników TOTUPOINT, który wspomaga orientację przestrzenną i zwiększa poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i niedowidzących.