Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

50 tys. osób wzięło udział w Gastro Fajer 2019



dlahandlu.pl - 5 września 2019 17:06


10 wakacyjnych weekendów, 40 restauratorów, blisko 50 tysięcy gości. Już po raz drugi Zielona Dolina Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach oraz tarasy Spodka stały się centrum streetfoodowych trendów i smaków. Tegorocznej edycji Gastro Fajer towarzyszyło hasło „jedzenie, picie i… fajne życie”.

Gastro Fajer to nocny market ze stoiskami street food, didżejami i muzyką na żywo. W jego drugiej edycji wzięło udział blisko 50 tys. osób – mieszkańców regionu i turystów z wielu zakątków Polski oraz świata.

– To, co działo się przez 10 wakacyjnych weekendów na tarasach Spodka i Międzynarodowego Centrum Kongresowego, było wręcz kosmicznie. Gościliśmy całe rodziny, turystów, biznesmenów, młodzież, studentów. To niezwykle budujące, że poza spędzaniem czasu z telefonami i komputerami, potrzebujemy towarzystwa, miłej atmosfery i wyjścia na zewnątrz, aby wspólnie celebrować chwile przy dobrej muzyce i pysznym jedzeniu – mówi Marcin Stolarz, prezes PTWP Event Center, zarządcy Spodka i Międzynarodowego Centrum Kongresowego. – Wiemy nawet o jednych, zakończonych „tak”, zaręczynach – dodaje.

Ofertę gastronomiczną GASTRO FAJER tworzyło 40 wystawców nie tylko ze Śląska. W ramach stałej współpracy kilku restauratorów obecnych było regularnie, pozostałe stoiska rotowały, dzięki czemu co można było kosztować nowych, ciekawych dań – od klasyki street foodu po potrawy bardziej wyszukane, uzupełnione o wybór piw kraftowych i innych trunków.

– Meksykańska tortilla ze śląskim krupniokiem to przełamanie tradycji z nowoczesnością. To tylko przykładowe, pyszne i oryginalne połączenie smaków, jakie oferował Gastro Fajer 2019. Udało się nam stworzyć klimatyczną, wakacyjną przestrzeń do wypoczynku, spotkań i dobrej zabawy w centrum miasta, w sąsiedztwie Spodka i Międzynarodowego Centrum Kongresowego. W przyszłym roku planujemy dalszy rozwój konceptu – dodaje Marcin Stolarz, prezes PTWP Event Center, zarządcy obiektów.

W ramach Gastro Fajer 2019, co czwartek odbywały się koncerty jam session, w piątki i soboty – muzyka na żywo i sety DJ-skie,w niedziele proponowano aktywności związane ze sportem, gotowaniem, modą, stylizacją, muzyką czy zwierzętami.

– Gastro Fajer w 2019 roku to już nie tylko nocny targ ze street foodem, napojami i muzyką. Nasze przedsięwzięcie stało się zjawiskiem społecznym, angażującym mieszkańców, turystów oraz uczestników innych imprez odbywających się w tym samym czasie w Strefie Kultury – zauważa Oskar Olszewski z Gastro Fajer. – Motywem przewodnim prowadzonej przez nas
w tym sezonie komunikacji było hasło: ,,jedzenie, picie i fajne życie” i to właśnie te podstawowe wartości staraliśmy się zapewnić naszym gościom przez 10 weekendów działalności na tarasach Spodka. Wspólnie z naszym partnerem, Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodkiem, oraz wspierającymi nas markami sprawiliśmy, że legendarne miejsce na mapie Katowic naprawdę tętniło życiem przez całe wakacje – podsumowuje.

W ramach Kina Letniego Antyradia, w sąsiedztwie Spodka i Międzynarodowego Centrum Kongresowego (lub jego wnętrzu), odbyło się 10 seansów filmowych dla 8 tys. widzów.