Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

CDRL: Sprzedaż w kanale e-commerce niższa w sierpniu przez mniejsze promocje



dlahandlu.pl - 9 września 2019 08:41


Grupa CDRL, dystrybutor odzieży dziecięcej, w sierpniu wypracował 15,2 mln zł przychodów w polskiej sieci detalicznej – jest to wynik o 4 proc. wyższy niż w analogicznym okresie 2018 roku. W minionym miesiącu sprzedaż w kanale e-commerce wyniosła 1,8 mln zł.

- W sierpniu osiągnęliśmy dobre wyniki sprzedaży w sieci detalicznej, poprawiliśmy zarówno przychody, jak i osiąganą marżę na sprzedaży. Jednocześnie zanotowaliśmy spadek sprzedaży r/r w kanale e-commerce, który był spowodowany czynnikami sezonowymi – pogodą i łagodniejszymi promocjami. Mniejsze promocje, które wynikały z przyjętej polityki sprzedaży bieżącej kolekcji oraz braku konieczności wyprzedaży zapasu towaru z poprzednich sezonów, co miało miejsce w roku ubiegłym, przełożyły się na spadek obrotu, ale jednocześnie o ponad 13 pkt. proc. poprawiliśmy marżę – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL SA.

Na przestrzeni ośmiu miesięcy br. polska sieć detaliczna marki Coccodrillo wypracowała 99,8 mln zł przychodu – jest to o 5 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W tym okresie, w krajowym kanale internetowym sprzedaż wyniosła 14,9 mln zł i była wyższa względem roku ubiegłego o 14%.

Grupa CDRL podjęła decyzję o zmianie sposobu informowania o wynikach sprzedażowych. Dane dotyczące przychodów ze sprzedaży będą obejmowały również białoruską sieć Buslik i będą publikowane po zakończeniu kwartału. Pierwsza publikacja danych w nowej formule planowana jest na początek października i obejmie przychody za III kwartał 2019 r.

Grupa CDRL jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Enjoy Baby, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi - Buslik. W portfolio spółki znajdują się również Sale Zabaw Fikołki, gdzie znajdują się sklepy i cornery z odzieżą marki Coccodrillo. Spółka prowadzi działalność w Polsce i wielu innych państwach Unii Europejskiej, a także poza nią. Produkty marki Coccodrillo dostępne są łącznie w ponad 500 punktach handlowych a także w sklepie internetowym działającym w 5 wersjach językowych.